Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Årets 1a blåbb

Av Loppan - 13 juli 2009 13:23


Hejs Hopp i smultronskogen!!!


Här e vi, i den stora stora skogen. Nunni ha plocka maaaassvis me smultron, sitt en huggorm o sågat ved. Just hitta han årets 1a blåbär oxå! Ungen har ögon som en hök, helt otroligt. Han orkar oxå plocka mer bär än ja gjort under hela mitt liv :-D

Vi ska snart bege oss mot stan igen (tack gode gud). Där kommer vi hastigt o lustigt att bli väldigt mycke rikare o dessutom fira detta me oxfilé o rödvin. Ja hitta ett recept ja bara måst testa. Ha nu gett mig fan på att lära mig tillaga helkött! Grytor o annat klarar ja ju, men själva stekningen ha hittills vari ett mysterium för mig.


Vädre fortsätter suga, men d e väl så d ska va. I morgon tror ja vi tar båten ti Vepsä, spöar d sen elä int. Nån dag ska vi oxå cykla ut ti Runsala o picnica. På onsdag får ja äntligen färg i min nya tatt o sen kommer d bilder, ja looovar :-) Ja e såå nöjd över denna lilla varelse.


Nu kom sonen in me ännu fler blåbär, o årets enligt honom största smultron. Han ska absolut i tidningen nu igen...som me tussilagorna i februari....Ja ja.


Nu kallar stan, ska handla för middan ikväll, o har dessutom inge mer att avslöja här. Kan int ni skriva in nå roligt iställe???


BAUTTTTAkramar från


Loppan





 
 
Ingen bild

inbjuden guest star

13 juli 2009 16:56

ser med stor förväntan fram emot middagen idag!!!

 
Ingen bild

Putte i blåbärsskogen

14 juli 2009 08:04

var blåbbären goda? de första brukar vara bäst!

 
Breezie

Breezie

14 juli 2009 08:21

Vi har också plockat blåbär. När jag lämnade barnen hos mina föräldrar igår så visade dom att det fanns blåbär två meter från husvagnen. Barnen blev helt till sig och plockade och tröck in i munnen. Sen var vi blåa kan jag säga. Mysigt att bara kunna plocka några och hälla i filen eller youghurten till frukost.

http://breezie.blogg.se

 
Ingen bild

loppan

14 juli 2009 10:28

Blåren e i kylskåpe, man får int ens sii på dom! men smultron åt vi just i jugin o d va göttgött.
Jo visst e d mysigt me bär så när ti hands, o behändigt me plockglada barn ;-)

 
Ingen bild

Putte i Blåbärsskogen

15 juli 2009 13:48

mmm för att inte tala om blåbärspaj! Finns det nåt godare? Med vaniljsås!!! nam nam

 
Ingen bild

nyfiken Nicke

15 juli 2009 13:51

Vem är Putte i blå Bärsskogen? Hahhahhaaaa!

 
Ingen bild

mor bakom färjan

16 juli 2009 11:19

Finns ju massor med enorma mogna smultron precis bredvid stugan här bakom färjan! Sonen bara måste komma hit snabbt och förbarma sig över dem. Stora söta och nästan övermogna!På stället där momi brukade slänga "kaffeporo"!

 
Ingen bild

the recycler

16 juli 2009 21:48

:-O kaffeporon kan man ju int slänga bort!! den ska man gnugga skinne me i duschen!!

 
Ingen bild

pårå

19 juli 2009 08:05

Vilken årgångs kaffeporo vill du ha? Här finns 40 års avlagringar! Och rödmyror är väl också bra för huden?

 
Ingen bild

loppan

20 juli 2009 15:09

fy äckel!!o spindlarna i vessan e väl oxå ti nån nytta för en vahh?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards