Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

MÖLKKY

Av Loppan - 11 juli 2009 12:08


Goder Morgoooon!


Sovi lika länge igen, jeeeeee. Fan va skönt d eeeee alltså. Nu ha vi dock frukostat o ska  ta oss ut i de allt molnigare semestervädre...

Skit samma, ska d spelas mölkky så ska d! Godis har vi me oss, filt oxå o en gammal radio Nunski fick av Speedy (grannen).

Imo blir d troligtvis Pargasien. Man måst ju fira sina gamla parenteser när dom fyller. Vi ska knalla iväg o fixa presenten oxå ida. Halva e lixom klar, ja hoppas han gillar den. Andra delen av presangen e lite av ett infall ja fick nån gång... o så beslöt vi att göra verklighet av den. Sen säger han va han vill :-) Man kan ju int allti köpa fula strumpor heller :-D


Nu hinner ja verkligen int tjoffsa mer här. Vi ska uuuuut!!!!


Kram o ha en skön lördag, satoi vai paistoi ;-)


loppzet

 
 
Ingen bild

ordlistan

11 juli 2009 13:18

Mölkky? Hölkky?? Tölkky??? Tror det heter "kubb" - också på mumiesvenska...

 
Ingen bild

ena halva parentesen

11 juli 2009 13:20

men jag behööver ju strumpor! och fula måste dom väl inte vara?

 
Ingen bild

loppan

11 juli 2009 13:52

kubb....känns int bra i mun ju, mölkky passar mig bättre.
Vi vet nå annat du behöver....;-P

 
Ingen bild

halvt skiljetecken

11 juli 2009 14:19

...gott humör? och konstruktiv energi?

 
stefan

stefan

11 juli 2009 15:06

håll i sär spelen tjejer! Är mölkkky skoj baj the wäj? Har nog spelat kubb sen krita tiden skoj spel! :)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

L8n

11 juli 2009 16:24

mölkky e skiitroligt!!

 
Ingen bild

stefan

11 juli 2009 22:12

tacka faen att du tycker att mölkky är skit roligt! Men på en skala 1-5 ärligt nu! volleyboll i rätt sällskap är det roligaste jag vet på sommaren!! sen..krocket om det går bra för mig! ;)

 
Ingen bild

helt tecken

11 juli 2009 23:00

nno vem vann mölkky? Spännande att höra.

 
Ingen bild

väderspåman

11 juli 2009 23:02

har ni haft molnigt o åska?? 30 km från er var det ljuvligt varmt och skönt hela dagen, utom att det haglade i den lilla byn SÖderby 9 km härifrån!

 
Ingen bild

L8n

11 juli 2009 23:11

mölkky E roligt!!!! o ja vann ja vann o ja vann :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards