Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Storstädning ti Volbeat & lingon vi sidan om

Av Loppan - 10 juli 2009 12:01



Gumårååååån!!!

Ida va ja oppe före 12 :-D Guuuuud va sköööööööööönt d e att baa ligga o vrida o kränga i sängen hur länge som helst. Sonen va oppe kanske en timme före mig, vet int rikit va han hadd för sig, han planera åtm en massa om vikka frön som ska planteras ida...

Fröplantering står alltså på agendan. Före d ha vi stoppa i oss rostade bröd me sylt o drucki iskaffe. Hemskt mycke bättre kan väl int morgonen börja elär? okeej, äggröra sjunker allti, men d e lyxigare fiilis över den när den serveras färdig på hotell ;-)

Nu ska ja egentligen int sitta här o slapra, utan börja me planteringen. Vi har EN MASSA små oförklarliga frön som ska i jorden, plus några äldre växter som behöver ny mylla (annars vet ja int va som felar dom).

Sen en ordentlig genomsugning av lägenheten o vi e färdijobbade för ida. D håller opp ida, hittills åtm, men vinden ruskar ordentligt i trädena utanför. 

Tror vi ska gå o handla, ikväll ska JAG laga svinfilé.... Ja e ingen expert på helkött, så d e lite spännande. Nunni e oxå rikit intona. Han gillar när vi lagar mat tisammans. Igår va d så avancerat som pasta me pesto. Jo, ja tar mig alla rättigheter ti o slappa när d gäller matlagningen på semestern :-)

Kanske vi bakar ikväll, d börjar nog småningom klia i fingrarna igen.


Nu städa städa varje Fredag


Kram på er o ha en superskön helg!!!!


vill igen passa på o tacka alla läsare för era kommentarer. Jag blir så glad!!


loppan

 
 
stefan

stefan

10 juli 2009 14:59

Jag fattar knappt det du skriver om din son?? Vadå planera?? Plantera frön!! Har jobbat som en tokig med våran pool..Tompa (19 år) hjälpte 30 minuter(efter jag hotat med att slå sönder alla datorer i går) sen kom han för att inviga poolen när jag precis fyllt den med vatten samt att jag tänkt mig lite pampigare invigning..ja ja den andra gynnaren sover..kom ihåg dessa kreativa år med din son! Om några år så får du färga håret 1 gång i veckan minst..gråa hår du vet!

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

mor med upplevelser

10 juli 2009 15:56

ja du stefan, haha! Så är det, sånt är livet! Det kommer vi alla att uppleva/har upplevt! Det gäller bara att alltid orka ta vara på det kreativa!

 
Ingen bild

barnlös med biologiska klockorna i full gång

10 juli 2009 16:44

oj oj, barnen växer såååå snabbt, tykt det var igår som systra mi fick sin första, men den krabaten fyller 10 i år redan.... o den yngsta har redan blivi 6. Grymt så tiden går o fan va man bliiir så gammal snabbt då de finns barn i närheten!

 
Ingen bild

loppan

10 juli 2009 18:06

nemen stefan, ja fattar int alls va du int fattar...här älllskar vi ju frön, o frön ska planteras. Nu ha vi sprungi på stan o sökt blomfat i plast i ungefär 4,5 timme....;-)
o du som tickar, d tickar här me.....

 
Justine

Justine

10 juli 2009 20:31

Sv: aa du jag också tänkte att de väskor var lite roliga och unika :) alf annorlunda och inte alla har såna :) annars allt bra med dig? kramis :)

http://justiner.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards