Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Gaddad, taggad o lycklig

Av Loppan - 8 juli 2009 15:16


Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei, nu finns han på mig min vän o idol sedan många många år tibaka. Dock bara i svart, färg får han nästan onsdag :-) den ble sååååååååååååååååååååååå bra!!!!!! Ja e sååååååååååååååååååååååååååå glad. D bara sprÖtter i mig!!

Tant Tand va helt okej hon me i morse. D va bara tandsten after all o inga hemska mängder. Ja tyckt int ens d tog ont (okeej liiite då imellanåt, man e ju glad att man har nå gaddar kvar efter d..). Imo bitti ska resten bändas loss.

Så e d klart me d me. Skönt o få d undan. Sen kanske man kan bara njuta av semestern, i väntan på visdomstands-fun o gastroskopi nr.3 i höst.......


Nunski e iväg me grannarna o lär ska ha beställt kokt potatis o knackkorv där ti middag....ska man skämmas eller? Ja ja, ja har åtm en flaska vin åt dom ti tack, o ja ha int ens öppna den ännu .-D Himla snälla grannar vi har, helt ljuvliga! Lilla Luna pissa enligt tradition ner sig när hon såg oss, men denna gång va ja stråt slugare o lura ut henne i trappan iställe, så inge på mattan denna gång :-P


Vetttni förresten, igår ville nunski gå o handla ENSAM!! Vi har ju butiker här precis i knutarna så int för d, men han ha ju vari sååååå mami hittills, han blir ju int ens ensam inne om man går ner me roskis!

Tja va sku ja göra, släppt iväg honom me en lista o lite Geld. Han kom hem me mjölk, tonfisk o någo till, sken som en hel värld full av solar. Nu vill han gå ida oxå, o handla bröd ti maten. Skitbra ju, att han vågar o vill!! :-)


Ja ja, nu ha ja fladdra tiräckligt här. Ska hitta på nå annat. Va gör man när man har semester? Annat än lyssnar på volbeat då, ja undrar hur länge grannarna står ut .... :-P


KraMar från mig o min semester


LöppZ




 
 
Ingen bild

mor i stugan

8 juli 2009 15:56

hejsan hoppsan! nämen så duktig Nunski är! Ensam till butiken!! vad har nu hänt? Men det är ju jättefint av honom. Undrar hur han klarar språket...
Undrar nog lite för mig själv vilken karl du nu kommer att dras hela livet med (inte likt dej haha) och var du parkerat honom...

 
Ingen bild

löppz

8 juli 2009 16:31

nemeeeeeeh, vadå karl??? fickparkeringar e väl dom bästa :-D
Åt precis nåldynor, rikit goda va dom!
Nunski e sååååå dukti!!!!

 
Breezie

Breezie

8 juli 2009 16:44

Hej hur står det till? Semester eller? Var ett tag sedan jag var in och hälsade på dig här. Vilken söt bakgrund :)

http://breezie.blogg.se

 
Ingen bild

löppz

8 juli 2009 17:03

japp, semester, o välkommen tibaka! bilden ha manolis tagit från barnkanalen, me sin nya cam :-)

 
Ingen bild

rainman

8 juli 2009 23:11

Hur klarade sonen sig hos grannarna? Fick han korv och potatismos sen? Fanns det nåt kvar av vinet då han kom tillbaka hem?

 
Ingen bild

loppan

9 juli 2009 07:00

d lär ha gått super, han hadd me sig INSEKTER...Gödd va han oxå så han int ble hungri före på kvälln :-)
Av vinet finns d ännu, varsågod bara o kom på ett glas!

 
Ingen bild

mor efter regnnatt med ÅSSKA

9 juli 2009 09:38

Men GAV du INTE vinet åt dom snälla mänskorna? Hade dom haft en bra eftermiddag?

 
Ingen bild

lågtrycksmor

9 juli 2009 09:57

Hälsa sonen att hans vita rör är ca 1½ meter från vattenlinjen nu! Han skulle vara i extas om han skulle se det!

 
Ingen bild

loppan

9 juli 2009 11:13

aj vike vin? d finns ju så många...
Klart dom fick sin flaska ju, va troor ni rikit om mig :-D

 
Ingen bild

mia

9 juli 2009 11:57

så många? Har du öppnat en filial av vinbutiken? också ett sätt att fira semester.

 
Ingen bild

L8

9 juli 2009 13:39

naj naj naj, liiite överdrev ja kanske där. Men d fanns en öppnad här hemma, o en oöppnad ti grannarna, plus sen 3l i en plastbäg i barskåpe..o så...:-)

 
Ingen bild

Milla Magica

9 juli 2009 16:13

31 i en plastbäg i barskåpet?? åhååå! Ska kanske göra ett besök hos dig! Måste vara en stor plastbäg! Elä va d en plastbög?

 
Ingen bild

loppan

9 juli 2009 16:16

3 LITER reeeeeee, int 31 flaskor helleeeer!!! så många lyckas ja aldri ha samtidigt, finns allti risken för att nån av dom blir gammal, elä så ryms dom helt enkelt int i skåpena......
Men besök e allti välkommet!!:-D

 
Ingen bild

bara jag igen

9 juli 2009 16:16

psssst, även plastbÖgar e välkomna :-P

 
Spindelmamman

Spindelmamman

12 juli 2009 23:21

Hejsan! Härligt med semester. Nu kommenterar jag nog långt ner men men... Din son är jätteduktig som handlar själv! Min nioåring vägrar än... Medan tvååringen GÄRNA skulle handla. Antagligen skulle han passa på att rymma oxå... Njut av semestern nu. Men det verkar du göra. Jag ska ta med barnen och titta på den utgrävda vikingastaden Birka om ett par veckor. Coolt! Vad har du tatuerat? Nyfiken!! Sov gott. Kramizar,

http://citronbanan.spaces.live.com

 
Ingen bild

Loppan

13 juli 2009 13:07

I onsdag ska nya tatten få färg, ja e såååååå nöjd!!! bild kommer på Onsdag, ja looovar!!!
ha d göttgött!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards