Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

skoskav

Av Loppan - 1 juli 2009 08:18


Skoskav...vem e d som ha sagt att man MÅST få skoskav av nya skor, sandaler, elä va man än hittar o trä på sina fulaste kroppsdelar?

Ja föredrar renskav.


Ida e Nunski me mig på jobb. En himmmmmmla efffektiv arbetare måst ja då säga. Han ha ren hunni vattna alla plantor, duka fram, skala vitlök, skära ananas, dricka kaffe, bada i ananasjuice, klä av sig halvnaken (d e sant, han går här nu me bar överkropp o bara ett förkel över ((älskar orde förkkkel, gör int ni me?)))))))) (nu ble d väl tiräckligt många parentententeser där, e allti osäker me dubbla sådana?)


Värmen e olidlig, o så e oxå mina skavsår. Köpte ett par nya flipetifloppar igår, bara för att nu kunna röra mig överhuvudtage tills ja kan gå me dom andra igen. D här bara för att nu ha helt nya skavsår på helt nya ställen....

Otroligt lustigt. På ruisrock kommer ja väl att få skuffas omkring i rullstol :-D


Dalla på stan me Karoliina hela eftermiddan igår, me mina skavsår...

Hon e helt enkelt supermysig. Köpte en solgul topp, ble helt förälskad i färgen, men eftersom ja int sporttar me dagens outfit-bloggning kommer här ingen bild, åtm int nu ;-)

Ska försöka träffa henne ännu nästa vecka, sen åker dom ti Makedonien över sommarn. Vikka lyckliga ostar..

Fast ja måst säga att ja trivs riktigt bra me att va hemma i år. D känns skiitskönt me 4 lediga veckor. Va mycke vi ska hinna me!


Nu ska ja gå o sii va taterkararna hittar på i köke.


Haj så länge o njut av vädre nu!!!!o av allt annat oxå förstås :-)


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam från


LOPPAN 



 
 
Ingen bild

ritu

1 juli 2009 11:34

men gumman alltid när de blir varmt får du ju typ någoslags skoskavsaktigt;) ja vet ingen som använder lika mycket plåster som du på tår och fötter;)

Snart ledigt!

 
Ingen bild

loppz

1 juli 2009 15:28

d där kan ju int bara va sant, elä ha ja förträngt skavande fakta igen? Nu ha ja iaf köpt trii burkar plåster på apteekki :-D

 
Breezie

Breezie

1 juli 2009 22:54

Hej hej, jag har flyttat och den nya adressen är http://breezie.blogg.se/

http://breezie.blogg.se

 
BarbaGul

BarbaGul

2 juli 2009 09:51

Finns ju fan inget värre än skavsår!!!

http://barbagul.blogspot.com

 
Daniel

Daniel

2 juli 2009 12:44

Skoskav eju så irriterand, byri ba tjut!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

gladaRE

2 juli 2009 13:13

ja tycker int om o tjuuut, så den skippar ja. Ha nästan vant mig nu tror ja, gör int så ont mer. Ha tassa barfota i köke nu 2 dar :-P

 
Ingen bild

vaivainen mor

2 juli 2009 16:54

lilla vän bra att du vänjer dig tills dina "vaivaisten luut" börjar göra sig påminda! Hoppas du undgår den pinan. Det är skoskav det, en brännande smärta som blir olidlig i hetta! En gång bara MÅSTE jag ta av mig skorna o traska barfota i en sydlig stad! Kände mig enkel med bara MÅSSTE!!!

 
Ingen bild

en anonym flipetifloppare

2 juli 2009 17:15

flipeti flipeti flopp på lopp!

 
Ingen bild

flopplopp

2 juli 2009 17:37

man undrar sa en anonym floppare...

 
Ingen bild

Pekka

3 juli 2009 15:49

hah hah hah hah hah hah haaaaaa
nyt mua naurattaaaaaa!

 
Ingen bild

mor van med skoskav

4 juli 2009 12:49

nej skoskav är verkligen inte roligt. Det vet vi alla. Konstigt hur en så liten grej kan förstöra hela ens dag!

 
Ingen bild

anonym reran länge

5 juli 2009 17:44

Har du tattarkarar i köket? Låter intresting o ovanligt!

 
Ingen bild

anonym beundrare

6 juli 2009 10:37

skönt väl att tassa barfota! Bara du inte häller het soossi över dina fotor. Det kanske inte blir så bra.

 
Ingen bild

loppan

7 juli 2009 15:56

ihana jos naurattaa..mut mikä se syy oli? ;-)
taterkarar skrev ja väl, elä? För tillfället finns d inga karar i mitt kök, ja har LOMAAAAAA :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards