Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Tankar idag II

Av Loppan - 2 augusti 2012 23:26

Så va vi påååååå d igen då! Ha! ha ida läst ut Snigel i sumpen o d va en alldeles förträfflig bok, faktiskt!! Den stärkte mig i många av mina tankar o känslor. Ha oxå drucki lite vin nu på kvällskvisten, o ti d pillat i mig alldeles hemskt onödigt mycke råttludd. Allt för att linjerna ska hållas på plats...


Solen den skiner, ja int nu mer men den ha gjort d HELA dan ida faktiskt. I d vackra skene ha vi vandra många kilometer o njuti av d gröna d sköna. Fy va skönt d e, ja tror ja aldri vill hem mer.

Ponde ha äti smultron, hallon o blåbär så d står ut genom öron o näsor, o mer vill han ha. Lite frustrerande för Herr dogg kan ja tro, att d aldrig går mer än några meter mellan stoppen.

Manolis o jag ha mata en äckelspinel ida. D e sant, ja hatar spindlar men men, ja måst medge, när vi kasta bromsar o annat äckelskap i näte o spindeln kom sättande så fort näte rörde sig lite, d vaaaaa lite häftigt.

Förutom allt d här ha Ponde märkt att han nu kan klättra opp på bänkar själv. Där står han sen, lutad mot borde o väljer o vrakar bland allt han int ha nått tidigare. Han tar sig oxå opp o ner från sängen själv, gång på gång på gång, för d eeeeee ju så roligt nu när man kan d. D e d förvisso, trots att d siir ut som han sku bryta nacken varje gång han dimper ner på golve.


Ida hitta ja årets första punkki på Tito som hadd biti sig fast. Hittills ha ja hitta dom alla medan dom ännu ha krälat i pälsen, o ja tror att d där Scalibor-halsbande nog hjälper. Dom kanske hoppar på när han skumppar förbi, men int biter sig fast när dom känner lukten på hans hud elä nå. Int vet ja ju, men nu e d ju en himla skillnad från ifjol, då jag säkert hamna pincetta flera hundra av honom, o nu ha en enda biti sig fast. Att d finns av dom vet ja, för efter varje länk får ja plocka 10-15st av honom. D e nog som dom säger, att den vita färger drar punkkin till sig. Stackars lilla vitling!


Nu e klockan helt hiskeligt mycke o även om ja vet att ja får sova ti 10 imo har ja dåligt samvete. Ja funderar mer o mer (efter snigel-boken) på hur o om d nånsin ska bli möjligt för mig att ha nån sorts privatliv vid sidan om mammalive den här gången...


Nattinattkramar ti dig som läser,

Loppan

 





 
 
Emma

Emma

8 augusti 2012 19:04

Vad mysiga bilder!! Är det ert landställe eller bor ni så fint ?
Ditt privatliv kommer snart igen:)
Kraaam till dom bästa muminvännerna

http://www.mondoblog.se/deluxe

 
Ingen bild

loppan

8 augusti 2012 19:55

Hej Emma!!! Hur e d meeeeee er?
D e föräldrarnas sommarställe, 50km härifrån, älskar d stället.
Stor kram o skön fortsättning på sommarn!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards