Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

En bukett blommor & en pollenklädd Prosecco

Av Loppan - 25 maj 2012 11:27

Hej,


Ååååååååååååååååååååååh vikken nervsläpp ja får. Dom 4 första lyckliga presenterades ida, men int va ja ju en av dom . Tur att ja köpte den där Proseccon så ja kan dränka sorgen i den ikväll. Naaaah, skämt o sido, på Måndag presenteras väl 4 vinnare till o VE DEN SOM GER SIG heter d ju, ännu kastar vi inte hammaren över axeln. Ja hoppas hoppas hoppas så innerligt att Manolis o jag sku komma me på Bloggbussen-resan.


Va ut en låång länk imorse, ti Hirvensalo o tibax (va gör man int för en flaska vin?). Tito drog mer än han brukar o på hemvägen kulsprutemåla han vägrenen så ja antar att d va magen gav honom annat o tänka på än mitt tjatande. 

Verkar bli en superfin dag, ren i morse va d riktigt varmt. Tur för Manolis skaiväg på övernattningskalas direkt efter skolan o dom ska simma o basta hela kvällen. Ja har lixom 50% barnfritt , därav Proseccon. E d Fredag så e d Fredag. Har inge skilt ja "måste" göra heller, förutom allt jag nog kommer på om ja börjar tänka efter....

Funderar på o ta en sväng ti Mari & chixxen ikväll, där e gubbtomt o då brukar vi ha ganska roligt .  




Fin bukett visst?


Kram & Ha en skööön helg!!


Loppan 


 
 
Ingen bild

en åldring

25 maj 2012 19:22

Nu ha jag undrat så länge så nu måst jag fråga: kan man faktiskt inmundiga alkoholhaltiga drycker när man ammar? Eller finns de nån promillegräns?

Loppan

25 maj 2012 21:49

Av allt jag läst o frågat mig fram ha jag dragit slutsatsen att jag, precis som me nunski för 10år sen, nog kan ta ett glas elär 2 nån enstaka gång, utan att d påverkar ammandet elär den ammande. D betyder ju int att jag super mig berusad en gång i veckan, men leva får man nog. D här e ju en sak (som hela amningen överlag) som rör till d i många kastruller, o jag tycker var o en ska göra som d känns rätt för den.
Iaf e d hemskt små mängder som går över i modersmjölken, o om du då oxå väntar några timmar före du ammar efter att du druckit, då kan int jag se att d sku va nån fara me d.

 
Ingen bild

Medlidande

25 maj 2012 20:55

Finns det ingen Alko längre bort? St Karins tex? Så ni kunde göra ännu längre promenader?

 
Ingen bild

mia

25 maj 2012 21:02

Kan upplysa en åldring om att så vitt jag vet kan man inmundiga begränsat med svagare alkoholhaltiga drycker om man inte ammar på ett antal timmar efter det. Och ifall man som loppan nuförtiden ammar bara två gånger i dygnet så går det säkert riktigt bra att göra det.

 
Ingen bild

Mor med vinglas

25 maj 2012 21:16

Kära åldring, kolla Livsmedelsverket i Sveriges senaste råd beträffande alkoholintag under amning! Några glas vin i veckan lär vara helt ok i motsats till vad som tidigare trotts. Och i Sverige brukar de vara ganska stränga med sånt här! Ta och googla! Ha det så bra, och ta du med ett glas vin - det ska jag göra nu! Skön kväll!

 
Ingen bild

Mor med häggblom

25 maj 2012 21:17

Vilken vacker blomsterbukett du hittat!

 
Ingen bild

beundrare

26 maj 2012 09:15

Jag undrar i smyg vem du har fått den snärtiga buketten av, men det är väl bäst att inte fråga. Säkert klarnar det med tiden!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards