Loppan & Livet

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Loppan - 14 maj 2012 22:01















Heeeeeejsan stugprissar!!   


Int så många dar Bloggbusseri kvar nu . Fortfarande hänger vi, tack ti er, kvar på 5e plats, helt otroooligt. D slog mig i duschen just, tänk om juryn tycker min svenska e så obegriplig att ja blir diskad . D sku va.. .. tråkigt. Femte plats alltså, men tajjt e d, jag undrar hur d ska gå. D va ju mest på skoj ja anmälde mig, tyckte d va en kul grej, aldri att d sku gå så här långt! Nu e d ju så man sitter o planerar va man ska ha me sig ren . Nä, men skämt o sido, ganska megapirrigt börjar d ju känns i magen måst ja medge. TÄNK nu om vi sku få åka me! Ja tror Nunni sku svimma. Tänkte på Pondling, ha int ens slagi mig att ja sku måsta lämna honom många dagar. E d okej att göra så ren, han eeee ju så liten? 

Ida ha han förresten sugi i sig sin 1a ever flaska ersättning. Förr ha ja bara fått fula miner, men ida när vi va på stan o tvinna hitta ja en ny sort, Nutrilon, o den glupa han i sig me hull o hår . Ja tänkte försöka fortsätta amma bara morgon o kväll hädanefter, o dom andra gångerna ge ersättning efter maten. Nattamningen tänker ja oxå försöka få bort, ska börja ida....(han på känn att d blir en lååång o högljudd natt)

Ja...ja menar...ja måst ju sluta amma när vi ska ut o bloggbusa, busblogga, bussblogga... me Nunni  

NEJ, nu ska vi INTE o ja menar INTE plocka äggen ur hönsreven ännu, men hoppas får man.


Ida ha ja glansat blad, tusentals miljoner små pilliga blad. Vi har en murgröna i badrummet. D e konstigt nog enda ställe den blomman trivs på (?). Där står den o frodas under allt damm. Stod alltså, den står fortfarande där (o frodas förhoppningsvis vidare om int allt glanse tar kål på den...) men nu utan allt damm. Nu glänser den som värsta fettnäsan när man stegar in, kan hända att ja spruta lite för mycke bladglans på den.....

Ha oxå tvätta balkonggolve o putsat av stolarna o fått ut mattorna. Nu e balkongen riktigt sommarfin o mysig. D enda som fattas e +25 o några lonkkun , men d får vi ta efter Bloggbussen 

Just drog ja en stor skinnflisa av läppen, F-N så ont d kan göra!!!  Där va min dag. Ytterligare några saker händ d, men av den mindre behagliga sorten så vi lämnar dom onämnda ikväll tycker jag. 


Morsdag va d ju oxå, d glömd ja helt. Fick ett jättefint armband Nunni ha gjort själv o ett kort som va en AngryBird från ena hålle o ett uppånervänt blåbär från andra . Inuti fanns en vers, en lång en, som ja måste läsa opp i ton me "Stockholm i mitt hjärta" flera gånger, medan Nunni satt o titta beundrande på mig. Han e för rolig.


Nej, nu måst ja i säng, klockan bara skiiidar ju iväg. Snart blir d mjölkkrig ju 


  

Pussar o sånt, tills vi hörs igen!

 


Loppan



Rösta på min blogg i Bloggbussen 2012!

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards