Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Oförhappandes

Av Loppan - 23 maj 2012 12:17

Ja undrar om oförhappande e ett riktigt ord, o varifrån ja ens ha fått d? Nåh, sommarn kom iaf just så, oförhappppppandes. Igår hadd vi 25grader o strååålande  

Åbåtarna o gräsmattorna va fulla av (fulla) människor, skinande vita ben så långt ögat nådde o d både lukta o lät sommar vart man än titta. Skönt. Fast lite jobbigt oxå, man ha ju int rikit fatta o förbereda sig, varken mentalt elä på nå annat vis. Men va e d där, fram me alla gamla dammiga sommarkläder o ut o vifta på dom långa ludna, så gör ju alla andra oxå 

Hitta en av Manolis gamla sommar"mössor", den passa perfekt på Pondus. Vet int hur bra d e att den e svart? Men den får duga nu så länge. Hitta en annan oxå, en jättefin ljusblå Nike, men den e för stor. 




Ja va ti frissan igår, nu har ja rött hår, jo  R.Ö.T.T, ni läste rätt  . Man ska aldri säga aldri osv...

Har oxå en äldre son som e SUPERförbannad på mig. Han ble så arg så arg så ARG när vi såg honom o några kaverin på stan. Cykla ifatt oss me en himla fart o skällde ner mig ordentligt för att ja nolar honom inför hans vänner, genom att int bara klippa håre, utan dessutom oxå färga d RÖTT 


Dr ringde ida om mina blodprov. Allt verkar bra utom ena glutenvärdet som int ännu ha kommi. Ja fattar int, om värdena e ok o min glutenfria diet funkkar, vafför har ja fortfarande spyreflexer??? makes NO sence.


Ikväll ska vi me Nunni på klassutflykt ti Ulappa. D ska grillas korv o dom som vågar får ta sig ett dopp. Huu, tror nog vattnet kan va ganska kallt ännu, men men, sånt känner väl int små hormonstinna förpubertetspojkar 


Inge nytt om bloggbussen, d e så man blir knopplisk!!!! I fredag e d den 25e o sen får man väl börja vänta på riktigt  


Ni kommer väl ihåg att hålla tummarna, dag o natt!


kram,


loppan 




 


  

 
 
Ingen bild

en urgammal

23 maj 2012 13:14

Men Lotta alltså, har du impregnerat skallen med så mycket gift?!
Och du visste väl att ingenting är så nolot som föräldrar när ungarna blir över 10?
Trösta dig med att Pontus inte fattar det på länge än!
Oförhappandes är förresten ett riktigt ord, finns säkert i SAOL.
Och nu e det ju faksiskt redan onsdag, fredag i ett huj.

 
Ingen bild

,.......

23 maj 2012 20:31

http://www.youtube.com/watch?v=mmRzSVy8BrU

 
Ingen bild

SAOB

23 maj 2012 22:14

Karl XII skrev "oförhappandes" i ett brev 1704 - och den kungen var inte dyslektiker. Ett riktigt kungligt uttryck, typ.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards