Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Min lilla Sladdis <3

Av Loppan - 10 maj 2012 12:05

Nåjah, nu sitter sladden där den ska, förhoppningsvis ända till imoron 10.30

D va INTE roligt att få dit den, int särskilt lätt heller, dr fick hålla på en god stund. Tur att d va 2 manliga (dessutom trevliga!) läkare som omringa oss . Ponde stackarn va riktigti förgrymmad. Först sku man dras ur sängen i svinottan för o äta gröt, mitt i natten, o sen d här!

Ti slut gick sladden iaf ända ner, o halvvägs hem hadd till o me d ilskna biet i vagnen lugna ner sig. Nu e d bara att hålla reda på att den lilla gubben int river loss både sladd o ryggsäck.

Ja tror Ponde håller på o få rippe av sin kur. Mycke mysigt, lite extraprogram skadar ju aldri...... 

Glad o god i väntrumme. Diskutera ivrigt me 2 gubbar breve oss.

Sladden på plats. En trött liten man

Gubben & väskan


Kramar,


Loppan  

 
 
Ingen bild

papsen

10 maj 2012 12:36

oj stackarn,skulle så gärna varit med o hållit om honom,det ser ju inget vidare ut dedär,,hur skall han hålla händerna i styr och int riva sladden bort!!då jag nu vet hur energisk sonny är,faan vad jag sku villa hålla om honom nu.,!!hoppas allt går bra för er,och tito med.

 
Ingen bild

L8

10 maj 2012 12:42

Nåh...hittills ha d gått bra. Ja tejpa fast sladdarna i en liten knollra på hans rygg, o han visar inge större intresse faktiskt.

 
Ingen bild

Hundvakten

10 maj 2012 20:20

Ligga med slangar vid dessa unga år! Inge kul!

 
Ingen bild

Röst ur ödemarken

11 maj 2012 10:11

Sitter ledningen till laddaren kvar efter natten?

 
Ingen bild

lycklig mor

11 maj 2012 10:13

Nepppp, NU e sladdarna o ryggsäcken BORTAAAAAAAAAAAAAAAAAA :-D

 
Ingen bild

Samma röst

11 maj 2012 10:14

När kommer testresultatet?

 
Ingen bild

annan mamma

16 maj 2012 12:12

Har ni redan fått höra resultaten av den lille gullemannens prov? Bra att han slapp sina slangar sen, han tycks ju i alla fall ha klarat det över förväntan.

 
Ingen bild

lite trött just nu

16 maj 2012 12:32

Inga svar ännu nä. Ja kunde väl ha ringt ren antar ja, men vi har nästa tid ti polin 21a, o en telefontid efter d.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards