Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Från 0 ti 180

Av Loppan - 10 maj 2012 06:47

Helllööööööu,

Så va en ny dag här. Vi ha sovi ganska så bra. Förstås sku ju Pondus oxå gladeligen ha sovi lääänge ida men ja måste slita opp honom halv 6 för mårånmål. Han får nämligen int äta nånting 4 timmar före ingreppe ida. Den där ph-mätaren ska in i svaglet på honom, o mäta hur surt d blir när att han ätit, så får vi veta om d ev e reflux han har lidit av alla dom här månaderna, i onödan . Ja tror int rikit på d, spyende minska så plötsligt, men int vet ja ju.


Klockan 6 när vi va klara me gröten satt ja i soffan o amma. D regna ute o allt va helt tyst. Just då kändes allt ganska skönt, att bara kunna sitta där me en pysande snusande varm klimp i famnen o int ha nån brådska nånstans 


Ponde somna om för en stund sen o nu kom ja in me doggen, som, ta i trä ta i trä, åtm int ännu fått magen oppåner av antibiotikan. Ja just ja, hos veterinären igår. D va såndärna bölder av bett jo, varfyllda. Huden va rikit gul på när man börja titta ordentligt. Yäck! Dr trodde ändå att d går me bara antibiotika. Antingen torkar dom bort, som finnar typ, eller så "exploderar" dom  . Alternativet e att skära opp dom, men ja hoppas innerligt att dom nu bara sku torka bort. Nån vardroppande hund e nog d ja minst av allt önskar mig just nu...


Gårdan va lite horror, men sist o slutligen fick vi en massa gjort här på kvällen. Manolis barnkalas e bokat o inbjudningarna fixade. Han ska dela ut dom ida, han verka så glad för d den lilla. Hans vuxenkalas e oxå inbokat o folk e bjudna, hur många som nu sen kan komma vet ja int men iaf har vi ett datum o för nån lär d ju passa iaf. Så va dom sakerna ur världen o både Nunski o jag e nöjda . Ja funderar överraska honom me en lite speciell t, men int ens d där bord ja ju ha skrivi ut här . Ingen idé att tala om d dess mer heller då d händer så mycke konstigheter hela tiden att man aldri vet hur nånting blir i slutändan. Men, en liten liten plan har ja iaf.


2 före 8. Nu ringer Nunskis fjong just o han ska opp. D regnar tack o lov int mer, d gjorde d kl.6, rikit ordentligt o ja tänkt ren ja just jååååååååååååååååååååååååååååååååå 

Nu vakna Pondus. Okej, önskar er alla en bra dag, så hörs vi sen, visst?


Loppan 


    

 
 
Ingen bild

Hoppas Kan Man

10 maj 2012 08:57

Hoppas ni får en bättre dag idag! Konstigt nog brukar många symptom lindras eller gå om helt när läkarbesöket närmar sig! Sen väntar trevliga fester!

 
Ingen bild

båtresenären

10 maj 2012 09:11

tänkt på er hela morgonen, nu då jag skriver sitter ni kanske och kämpar med sonden. Det ska gå bra, och ni ska ha en bättre dag idag! Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards