Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Award-dax!!

Av Loppan - 1 juni 2011 17:48

Just d, d va ju den här oxå. Ha int hunni (läs haft inspirationen & orken) fixa d ännu bara. Ja fick nämligen en AWARD, o d blir man ju alltid glad för. Ett tag sen sist. Nu va d L på jobbe som awarda mig. Inne hos henne kan ni se o beställa skitfina barnkläder hon syr själv o samtidigt ta en titt på alla vackra bilder från deras finfina hem. Titta in där vettja, så blir hon glad.

 


En sån där fick ja alltså, o nu e juttun att ja ska avslölja 8 saker om mig själv, samt skicka vidare awarden ti folk ja tycker behöver/e värda den. D ska va bloggar som int har mer än 100 följare, men d där har ja inge humm om. Följande personer har ja valt:

-Pupsik (för att ja tycker hon int ska va trött på sin blogg nå mer nu)

-Johannes (för att han e så härligt förvirrad ibland)

-Kryddburken (för att ja älskar den här bloggen)

-Petra (för att hon e så himla energisk o sprallig non-stop)


Å så dom där 8 avslöjandena..... Ja tycker ju att efter alla dessa år av flummigt bloggande kan d int finnas mycke ni int vet om mig, men ja ska försöka klura ut nå nytt iaf.


1. Ja ha allti älskat GRÖNT

2. När ja va liten va ja allergisk för d mesta, bland annat fisk, däfför älskar ja ida fisk o skaldjur mer än något annat.

3. Ja e otroligt pedantisk o petig, me vissa saker, int me allt.

4. Ja har manliga tår, dvs d växer hår på dom :-O

5. Ja äter bara dom hela jordnötterna, alltså int dom som ha delat sig.

6. Ja har dille på minneslappar, överallt, alltid.

7. Ja hatar att gå barfota på ett sandigt golv (petighet?)

8. Ja hatar människor som avbryter en konstant utan att fatta d.


Nååh, va där nå nytt?

Nu ska ja ta den där champpisflaskan o hoppa i en buske som diskaren min bad mig ida 


Pussar,


Loppz 

 
 
Ingen bild

En stor skara läsare

1 juni 2011 18:05

Grattis! Till utmärkelsen, den var du värd. Och HURRA! Skrivklådan är tillbaka!

 
Ingen bild

Ordbruksavbrytare

2 juni 2011 08:51

Oj, vad tyst det blev i kommentarspalten! Blev folk sura över din punkt 8? Tur i alla fall att du har håriga tår och inte ömma!

 
Ingen bild

en annan

2 juni 2011 15:37

det är säkert många som får ta åt sej av den punkten!

 
Ingen bild

en tredje

2 juni 2011 22:32

...och alla tog dom så illa vid sig att dom slutade både läsa och kommentera!

 
Ingen bild

Lusen Lott

3 juni 2011 06:59

ojne vojne...

 
Ingen bild

Anonym 1

3 juni 2011 09:17

Det ska du inte tro men alla bara springer ute och lapar sol nu då det äntligen blev sommar och varmt. Ingen har väl glömt dig inte.

 
Ingen bild

Johannes

3 juni 2011 18:11

Aspelut inte glömt:-)

 
Ingen bild

Karjala

3 juni 2011 21:01

Fy fan för kärleken. Jag trodde. Vet nu att jag har blivit lurad. Nej, inte Lotta. En annan som drömmer om en upptagen, värdelös pappa.

 
Ingen bild

L8

3 juni 2011 21:15

Förklara den för mig Karjala, ja föll av kärran o ble i kläm mellan hjulen me min stora mage :-P

 
Ingen bild

Olvi

3 juni 2011 23:14

Stackars lilla Karjala. Men ta det lugnt. Är det någon elak solochvårerska som har utnyttjat dig? Ta det lugnt, det går om. Allt går om. På något sätt!

 
Lotta

Lotta

4 juni 2011 08:26

Hehe.. "flinsalt".. Tänk att du hittade mitt stavfel.. Men e de inte sånt du saltar maten med på jobbet kanske?

http://lottaspace.blogspot.com

 
Ingen bild

L8

4 juni 2011 09:17

Jaa, månne d e sånt? Sku nog passa in på fredagarna åtm :-D
Ha en wunderbaar dag!

 
Ingen bild

Examinatören

4 juni 2011 11:09

Hallå Gröngöling! Önskar dig och alla andra en fin examensdag med mycket sol och glädje och fina betyg!

 
Ingen bild

Beundrare

6 juni 2011 16:57

Finare betyg får man leta efter! Duktig mor som sett till att sonen läst läxorna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards