Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Läs mer

Av Loppan - 26 maj 2010 05:48

Ja hej ja...


Kan ja ha fallit ur min glanssigaste bloggarperiod? Dum fråga egentligen, när man sitter här utan ord.

Ja tar d me ett par bilder iställe, från en skön helg i Jakobstad.

               

Nu undrar väl många, men se d skiter ja i. Dom närmaste vet, o ni andra  (som oxå gärna får känna er nära, för ja uppskattar verkligen era besök o skriverier här på bloggen) ska veta att JAG KOMMER IGEN   .

Just nu e Muminmamman bara lite trött.


Månggga långgga onsdagskramar,


loppan


Pssst, har ja på känn att d lutar mot räkor & mussels ikväll?   


 
 
Ingen bild

micke

26 maj 2010 09:44

mussels,kräkor,kikärter,stuff mmmmm, allt vad som gör livet värt att leva,min käre sambo :-)

 
Ingen bild

orolig mor

26 maj 2010 13:58

vi vet, vi vet, och vi väntar på bättre tider. Verkligen! Håller tummar för måndagens besök! Stor kram till både dej, sambon och Nunski!

 
Ingen bild

mor med hoffin

26 maj 2010 14:04

Så Skåningar = hoffir? Bra att vakta!?

 
Ingen bild

riktit anonym

26 maj 2010 16:43

är det två greker som äter på turkbaren?

 
Ingen bild

Anonym 1

26 maj 2010 17:19

två greker på Turkbaren i Jakobsstad? hur så? Det fattar jag inte fast jag också har sjuken fantasi!

 
Ingen bild

Anonym 1

26 maj 2010 17:21

fast kanske jag förstår vad du menar du riktit anonyma! Äter med händerna och ser lite så svartmuskiga ut båda. Ja ja nog är det väl så i alla fall.

 
Mange B

Mange B

26 maj 2010 17:41

Man får ju grattulera!!! Ni ser ut att ha haft det riktigt mysigt där ni var och Herr NUnnie verkar ju trivas som fisken i vattnet! Nu har ni en lång härlig sommar framför er! Ta vara på er och gör allt jag skulle gjort!

Grattis igen till er alla 3!!

Kram

Mange B

http://www.mangeb.se

 
Mange B

Mange B

26 maj 2010 17:44

Herr Nunni skall det naturligtvis vara ;-)!

Ha det

MB

http://www.mangeb.se

 
Ingen bild

mor i skogen

26 maj 2010 18:04

Mange, du saknar herr Nunni eller hur? Vem skulle inte göra det..
Ha det så bra och en skön sommar till dej!

 
Ingen bild

loppan sjölv

26 maj 2010 19:09

Mange: Så länge du int skriver herr nunnA ha ha (fast faan, man vet ju ALDRI). Jo Nunnin trivdes Mange, du minns väl själv, han bodde ju i dammen :-D Hur e d me dammen förresten, o karparna,elä va d nu va för ena?
Anonym 1: SVARTMUSKIGA???? :-D :-D
Mor me hoffin: vadå skåningar e hoffin? vafför fatta ja int den? vaktande då eläh?

 
Ingen bild

mor me hoffin

26 maj 2010 19:17

läste du inte: "Mårten Gås är en Skånegås, bra på att vakta." Därav...

 
Ingen bild

Kent

27 maj 2010 20:57

Va sjutton gjorde ni i Jeppis?
Är ju inte ett ställe som man åker frivilligt till om man inte har växt upp där.

 
Ingen bild

loppz

28 maj 2010 13:09

Kent, min fanfar bor i jakobstad ;-)

 
Ingen bild

mor som just blev regnvåt

29 maj 2010 12:44

fanfar? Det var ju inte snällt sagt, loppan?

 
Ingen bild

Kent

31 maj 2010 12:25

Kan nog lista ut vad du menar.
Men då är det ju släkten som drar.
Allt förlåtet.

 
Ingen bild

Kent

31 maj 2010 12:27

Förresten jag glömde ju en sak.
Gillar den här omröstningen du har på bloggen.
Ska söka lite foton när jag drar hem till Finland i sommar.

 
Ingen bild

loppz

2 juni 2010 21:06

KENT!?!?!?! vaför foton exakt?????

 
Ingen bild

Kent

4 juni 2010 10:44

Vet int riktigt. ;)
Minns bara att jag hade stuvat ner en massa foton från den tiden i en låda.
Ska bara hitta lådan alltså.
Den som lever får se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards