Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

D kolsvarta mörkret...

Av Loppan - 25 november 2009 07:21

...ligger som ett tjockt täcke utanför. Ha grävt fram en grymt ful ljusstake o satt fram i fönstret. Den lyser opp. Ja älskar ljusstakar o ljus av alla d sorter. Igår testa vi sonens sockerbitsiglo, o d funkka bra. Sockre börja varken smälta elä brinna, elä lukta skit heller för den delen. Den e så fiiiiiiiiin. Egentligen sku d bli en liten iglo för värmeljus, men den ble för liten så vi ställde in ett vanligt långt ljus iställe, funkkar huur bra som helst.


Sonen va trött som en rumpskjuten björn i morse (d va förresten ja o..). Kom tidigare på jobb då ja har en beställning att sköta, o sonen hänger ju me, hur annars?

På vägen börja han nynna Lucia, helt plötsligt Förvånad. O vettni vaaa vettttni? Vi NÄSSSSTAN kund första versen GladSkrattandeTyst D ee en liten sorts lycka d....


Nu ska ja fylla semlor. Tänkte bara piiipa till, så ingen går o efterlyser mig elä någo... ... ... ... ... ... ... Tungan ute


Kram


loppan




 
 
Ingen bild

hönsmamman

25 november 2009 08:39

Ja, tack för det du...

 
Ingen bild

Rota-Temlan

25 november 2009 09:20

Fylla semlor? Såhär års? Med mandelmassa (massa mandel) och gräddskum (massa grädde)? Mumsmums, iallafall!

 
Ingen bild

fred

25 november 2009 09:23

hur gick din kväll? Humöret bättre? Känner inte riktigt igen dig. Men alla har vi våra sämre och bättre dagar!

 
Ingen bild

Bränt Barn

25 november 2009 11:00

Bränt socker luktar gott, ju! Upp med humöret!

 
Ingen bild

Rex

25 november 2009 14:35

Säpo lär nog vara i gång för fullt och söka dig...

 
Ingen bild

nuförtiden alltid glad

25 november 2009 19:42

tjenare,vännen :-)
skoijit att lucia börjar löpa,haha. den e ju så svår,ordena är ju int från vår värld, men duktig som du är lotta så lär du nog sonen den:-)
egentligen har jag int så mycket att skriva, jag säger det till dej istället :-) kramar till dej vännen.livet är härligt:-)

 
Ingen bild

den försvunne

25 november 2009 19:55

D e ja som löper ju, int Lucia, fast kanske d va d du syfta på :-P
Nej Rex, nu anmäler ja mig en gång i kvarten så d int ska bli nå massuppfittningar :-D

 
Ingen bild

Anmälningsmottagningen

26 november 2009 18:22

En gång i kvarten? Långa kvarter du har!

 
Ingen bild

loppan

26 november 2009 20:38

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadddde RE :-D

 
Ingen bild

A-n

27 november 2009 18:37

?????????????????????????????????

 
Ingen bild

loppzet

27 november 2009 18:57

va va d för frågetecken??? Ja vet vem du e förresten, d ooosar du till o me om dina frågetecken ;-)

 
Ingen bild

A-n

29 november 2009 10:22

än sen då? jag vet också vem jag är (tror jag...) och vad mer är, jag vet vem DU är! tjolahopp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards