Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Bloggen jaa...

Av Loppan - 23 november 2009 14:00


Neeeheeej neeej, ja e icke barnlös, icke död o begraven, int ens ditåt Tyst.

Ha haft en rolig helg, både hemma, på have o på Åland. Kom hem igår kväll, o d va skööönt kan ja tala om för er. Sonen slockna nöjt i sin säng o ja i min.


Ida ha ja laga årets 1a pepparkaksdeg o bränt propparna 1a, 2a o 35e gången den här veckan (e d faktiskt bara måndag ännu???) Tungan ute

Mådd int så bra i morse o d va väl däfför nerverna klia utanpå skinne, men d börjar va som bortblåst nu (både nerver, skinn o kli)


Efter att ha förhindrats från att glömma hela kappsäcken på Åland lyckades ja iaf me nånting Skrattande. Glömde min späckade lilla "wc-väska" iställe, me aaaaaallt som ja så desperat behöver. Vikken moka! Anyway, ja ble så kär i Manolis nya ord wc-väska så ja måste berätta d här för er....int va d annars nå....Flört.


Bara sonen kommer ska vi tripetitrippa iväg hand i hand, mot mjölmaskar o leksaker. Sonen vill ha mjölmask (dom stora asen) o päddzen behöver lite nya toyz . . .


Ja har ABSOLUT inge av värde att sluddra ur mig just nu, bara en massa ja håller inom mig Tyst


Ja jaa, sori om ja störd, fortsätt nu göra nå slugare!


SSSSCHALONGGGGG som dom säger på ålderdomshemmen...



löppan


 
 
Ingen bild

ja,a

23 november 2009 19:16

låter bra:-)

 
Ingen bild

Vokabuläraren

24 november 2009 08:33

"Wc-väska"??? "Porta-Potty" har man ju hört talas om, men "väska"? För både små och stora behov? Hittade du väskan på ålderdomshemmet?

 
Ingen bild

Hel-Dement

24 november 2009 09:05

SSSSCHALONGGGGG säger dom inte hos oss iallafall?

 
Ingen bild

onkelskruttet

24 november 2009 11:12

ssschalonggg? vad betyder det? Schäslong??

 
Julia Swalander

Julia Swalander

24 november 2009 12:30

Hej vilken fin blogg du har:)
Jag tänkte be dig om en liten tjänst, för det är såhär..
Min pojkvän och jag bor ca. 4timmar ifrån varandra,
och för att komma till varann så reser vi med Swebus.
Och vi är med i en tävling där vi behöver just DIN hjälp för att
kunna vinna dethär och klara vårat distans förhållande..
Tävlingen har pågått i 3veckor nu, och detta är den sista!
Och det vi tävlar om är fria resor hela vårterminen.

Genom att bara klicka på länken och sedan trycka på "Rösta upp" knappen, så har du hjälpt oss.
Detta tar inte ens en minut, men det betyder så mycket mer!

http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=49

Gå in och läs på min blogg ifall du vill veta mer. Ha en bra dag! Kram

http://juliaswalander.blogg.se

 
Ingen bild

swepussen

24 november 2009 13:59

de e någå bekant med den där texten av swalander?? vad e de?

 
Ingen bild

supergirl..

25 november 2009 07:20

Ja VAAA e d????

 
Ingen bild

Stava-moster

25 november 2009 09:30

Kanske att hon stavar "rabbat" ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards