Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

blandad fruktsoppa & trötta fööter

Av Loppan - 18 november 2009 21:19


Ja veeeeet, ja e sjukligt beroende av min blogg. Men vem bryr sig egentligen, d finns värre beroenden.

Ja e alltså trött som ett dött influensasvin just nu. Vi kom hem för en dryg timme sen o ha vari på språng sen halv 8 i morse. Ha vari så förbenat social oxå så d nästan e skamligt. Glöggat o pressat i mig gluten me M&M, tjattrat o pressat i mig ytterligare lite gluten me Karoliina, köpt en ny telefjong (ja ta mjölet ifrån mig men någo fanstyg hittar ja på för o förgylla dagen iaf), gått på utställning o sett dom mest häftiga tavlor o konstverk (av klienterna som ja kockar för) o sen ölat lite (ja kineserna tyxx inte dricka glögg ens i d här lande) me Pjotr o 2 obekanta damer. Ja tror gränsen va nådd där, för hur social ja kan va på ett o samma dygn. Dom sista timmarna (då d dessutom regna) ville ja bara skita i allt o alla, vända på klacken o gå hem ti vårt lilla bo o pilla me min nya fjongelong Tyst.


På tal om fjongelong va d slutbloggat nu, precis som slutmjölat. Dom konstatera alltså nu ÄNTLIGEN att d e celiaki ja har. Så nu blir d andra BULLAR (ha ha haaa, dålig va?). Fick hem en maaaassa material om va ja ska äta o int äta i framtiden, tider ti näringsterapeuter o celiakisköterskor, plus en massa annat som ja int ha orka sätta mig in i ännu.

Ja vet iaf att ja får äta riskakor, popcorn, potatisgratäng o så maaasssor o åter maaasssor me rödvin o lonkeron Tyst.

Ja ja, d lär ja ska kunna överleva....ha ha


Nu ska ja ta en snabb dusch o sen pilla vidare på min nya lilla pinka kärlek Flört


 


Psssst, förrresssten, ja trooor sonen åker iväg ett dygn före mig nu ti helgen Glad

D sku innebära en HEL fredagkväll....LEDIG!!!

Tror knappt d e sant, o d e d kanske int heller, så vi ska int ropa hej före båten går, elä hu gick d nu?


Nä faan, nu skriiiker mitt inre efter vila, ha d bra ikväll o natt o framför allt imo. Då kommer en ny dag.....


loppekramar



 
 
Ingen bild

Gluta-mat

18 november 2009 22:03

Så det var slutölat för din del? Eller finns det glutenfritt? Du har väl blandade känslor - skönt att gastroskåpandet är över (?), eländigt att leva dietliv? Trösta dig - de kunde vatt värre!

 
Ingen bild

regnskogen på taigan

18 november 2009 23:53

tänk - gluten- var visst den enda intoleransen (jag menar medicinsk, inte psykiskt/social) dom inte föreslog mig och testade mig för, då en gång för längesen! fast så som jag äter bröd skulle väl hela tarmluddet ha farit all världens väg...men nu får du användning för din fantasi och uppfinningsrikedom, man kan säkert baka bröd på allt möjligt glutenfattigt!

 
Ingen bild

ZZZZZZZZZZZZZZZZ

18 november 2009 23:58

Zzzamzzzung, säger dom i tv-reklamen!

 
Ingen bild

mjölnarn

19 november 2009 06:30

uppfinningar o fantasi i all ära, men d hela känns stundvis mycke patetiskt. Här tar ja stege o utbildar mig ti d ja vill, äntligen, o så händer d här....
Meeeeen, vi lööööser d här me, på sätt elä annat ;-)

 
Ingen bild

mjölnarn igen

19 november 2009 06:31

psst, förresten förberedde Snälla tant Dr mig för säkerhets skull ren nu på en ny kommande gastro. . . . . . .
Tycker int om o gråta så ja skrattar...hysteriskt :-D

 
Ingen bild

mor i skogen

19 november 2009 10:11

du får baka med mask på! Allvar!!! NU är det ju faktiskt tur att du inte är bagare på heltid! Tänk det är en positiv sak!!!

 
Ingen bild

Mjölbagge

24 november 2009 09:00

Bra tips - baka med mask på! Det går ju lätt nu när ni ska köpa mjölmaskar! Tihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards