Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Milllllda Moster!!!

Av Loppan - 14 november 2009 15:46

å turbaner o garnnystan....

Ja ska va barnvakt inatt........ti en 7 månaders liten klump Förvånad

JööööSSSes säger ja bara, huuuur ska väl detta gå o sluta? Känns som TUUSEN år sen manolis va mindre, ens liiite mindre. Att han sku ha vari bara några månader kan ja knappt minnas. Kanske ha förträngt d ha ha..

Iaf, vi e tibax från stan där sonen vald o vraka garnnystan. Han ha lärt sig sticka nu. D patetiska i historien e att ja int e särskilt bra på att hjälpa honom...(ja jaaa, d eeee nolot). Ja kan sticka, tror ja...men ti saken hör att ja när ja va liten o vänsterhänt (som ja e fortfarande) börja sticka fel väg i skolan. Ingen fatta va ja höll på me o ingen kunde elä ville hjälpa mig, så ja sticka på åt mitt håll...o fint ble d Skrattande

Ha haaa, kommer nu ihåg ett par lila-vita randiga påsvantar ja sticka. Dom ble lite konstigt spetsiga i ändorna...ja ville väl aldri sluta sticka Tyst

Shittto vettni, testa just sticka lite på sonens fundering o ja KUUUUND!!! va skitroligt ju. Sonen fråga om ja vill börja sticka på en egen o ja svara "int kan ja ju börja sticka som nån gammal mommo" o skratta. Då svara förstås d lilla aphuvu "men du blir ju snart en gammal mommo" . . .


sätter punkt där nu. Måst hystera vidare me tanke på babyboooomen här ikväll Skrattande


Ha d gött alla kära o okära!


Löppzan "THE nanny"

 
 
Ingen bild

klumpens grandmoster

14 november 2009 16:05

Men så jättekul! Minns hur förtjust du var i denna klump sist du träffade honom! Du älskar ju ungar och det är huvudsaken, då går det nog jättebra!

 
Ingen bild

fariskogen

14 november 2009 16:49

kanske ni kan starta syförening? skulle vara nytt i denhär släkten...

 
Ingen bild

stickatröjon

14 november 2009 19:26

Men du, du kan ju bilda en syförening som dom hade förr i tiden! Sen kan ni sitta där och sticka vantar och sockor! Ordentliga yllesockor får man ju ingenstans nuförtiden. Tänk vilka ljuvliga julklappar!

 
fd.alkoholisten

fd.alkoholisten

14 november 2009 20:44

stöldgods ikylen,stickklubb,ungar o tatueringar, kan livet bli mer spännande ? jag tror det kan :-O fredag var den bästa dan jag haft på ages :-) kram på dej ,det skulle passa en hemstickad halsduk på dig,,,,,,,

http://restaurangbåten jag inte vet namnet på?

 
Ingen bild

fariskogen

14 november 2009 20:52

vetduvad - här i skogen behövs det yllesockor! dessutom vet jag var påsen med dina garn och stickor finns!

 
Ingen bild

Löppzan

14 november 2009 23:54

MER spännande??? huur spännande ska detta liv riktigt bli??:-D
Vaaaar e den påsen????????????? d va en blå sliddri sak va?

 
Ingen bild

fariskogen

15 november 2009 00:27

allt har sin tid, även handarbetspåsen....

 
Ingen bild

Tjocka Släkten

15 november 2009 10:12

Vi minns dom vitlilarandiga! Vart tog dom vägen?

 
Ingen bild

babyvän

15 november 2009 10:36

hur gick natten med babyklumpen? Vaknade han helt förvirrad i den nya omgivningen???

 
Ingen bild

L8

15 november 2009 11:21

joooo, d gick så bra så bra. Han snusa snällt breve mig från 23-6.15, o sen igen från 8-10, o nu igen...:-D

 
Ingen bild

Puppe

15 november 2009 20:41

vilken söt liten docka du fotat!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards