Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Warum ree WARUMMM???

Av Loppan - 12 november 2009 11:40


Dagens lilla (o enda) klagovisa kommer här:


Vaaaarför VAAAARFÖR ska den satans degmaskinen gå sönder JUST ida (igen) när sonen glatt ska trippa hit tidigare för o baka bullår me mig????

Ja hatar min degmaskin, den här på jobbe alltså, ja haaaatar den! Samtidigt älskar ja den. Ett riktigt praktexempel på hat-kärlek Tyst.


That was it. För övrigt o annars ha ja haft en superb morgon, en superb dag o ja mår gött som ja bör Glad.


Köx-loppan.....


 
 
Ingen bild

mor i mörka stugan

12 november 2009 16:53

lilla vännen du ska vara glad över att det bara är degmaskinen som gått sönder!!! Ha en skön kväll. Så ruggigt o dystert att jag tror jag måste ta en glögg!

 
Ingen bild

glühwein

12 november 2009 16:57

GLÖÖÖÖGGGEN hadd ja glömt :-)
Kan du fatta att flaskan från förra veckan står i kylen ännu, int tom alltså :-P

 
Ingen bild

farfrånbastun

12 november 2009 17:05

Jasså - mor tog en glögg 16:53! Vad allt man får veta via en blogg...Annars: "en superb morgon, en superb DEG..." - eller?

 
Ingen bild

L8

12 november 2009 17:29

Va e d här för spioneri?!?!?!
tala int om degar me mig, påminn mig int.....
Fredag imo..:-D

 
Ingen bild

glöggdrickaren

12 november 2009 17:44

nog duger det att spionera på såna som tar årets första lilla söta glögg p g a nästan förfrysning! Speziellt som man själv också tog sig en... Och kanske t o m var initiativtagaren? jag säger bara "hmmmmmmmmm..."

 
Ingen bild

ein som tror att han kan baka!

12 november 2009 18:03

ha,ha.. här va d livat :-) verkar va hela tjocka släkten :-) ja fattar ju int allt, men sån e ja ju, emellanåt vet ja ju int va ja heter... det var ju tråkigt med degmaskinen;-( men ,begär hjälp, av nån som gärna knådar degen,ha,ha..alright! fredag imorron, det känns väl bra? själv längtar ja till måndag igen, nuförtiden bästa dagen på veckan, börja en spännande arbetsvecka igen :) hej, allihopa trevligt veckoslut .... annors, längtan kan va någo fint,och skönt :-)

 
Ingen bild

aaaalllllraaaaajt!!!

12 november 2009 18:09

vet du int heller va du heter?? ja som trodd d va bara ja som hadd d probleme ;-)

 
Ingen bild

En Från Sveriges Framsida

12 november 2009 18:32

Har ni hört att Vin&Sprits hemsida bytt namn inför julen? Glössa Blogg!

 
Ingen bild

Confunderad

13 november 2009 10:08

Vad ska du med degmaskin till? Sonen kan väl ta ledigt från skolan ett tag?

 
Ingen bild

terapFten

13 november 2009 10:20

Nemeeeeehhh, även hans armar tröttnar. D e bara hans mun som int gör d...... ... ... . . . . .

 
Ingen bild

mor i skogen

13 november 2009 10:50

ha ha ha! han har en stark och aktiv mun, jo!

 
Ingen bild

Anonym 1

13 november 2009 12:18

Godeftermiddag till dig och degmaskinen! Hoppas ni båda mår bra redan idag...

 
Ingen bild

deglös men inte rådlös

13 november 2009 12:24

Goder midda på dig me! Vi mår bra, ja jag åtm...
Degmaskinen tog dom ju av mig....:-(

 
Ingen bild

en annan kaffetant

13 november 2009 13:12

från det ena till det trettiosjunde, hur var kaffet du fick? Är det slut redan?

 
Ingen bild

frapétanten

13 november 2009 13:21

nej nej nejjj, ja har ju i mängder, olika sorter o allt :-)

 
besarta

besarta

13 november 2009 17:29

bra blogg :D

http://besartahoti.blogg.se

 
Ingen bild

loppan

13 november 2009 19:13

Taaack besarta!!! Ska kolla din nu på momangen :-)
Välkommen igen!

 
Ingen bild

Intet Är Som Väntans Tider

14 november 2009 10:07

Var, o var, är dagens inlägg? Och gårdagens? Händer det inget därborta?

 
Ingen bild

En annan som väntar

14 november 2009 10:17

Instämmer! Vi vill läsa något roligt/intressant/dramatiskt - eller bara vardagligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards