Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Grötris & Grekiska ballader

Av Loppan - 7 november 2009 09:41

Lördagmorgon tjooollllahopp!!


Vakna opp i en röra av slingriga pojkarmar, krokodiler o sköldpaddor. Vi somna ifrån filmen igår, tydligen..åtm jag Tyst.

Sonen hadd en önskan när han vakna, "den där grekiska sången där hon sjunger så där hmm hmm hmm di di di ...." HA! hur lätt som helst ju, för ett grekballadsproffs som mig Tyst. Kokkinou förstås, o här kommer sången:



Såg just att den kom ut 2003, d va åre vi flytta från Grekland. Hörde väl på den ett antal gånger då......Har för mig att d va just den här låten mor min ha gått o nynna på oxå flera år senare, elä har ja fel?


Aaaanyway, när vi nu e inne på Greece så kan ja glatt meddela att sonens far faktiskt ringde sen igår, o dom tala ett bra tag. Sen ville sonen skriva brev ti pappa på grekiska så ja hjälpte honom me d. Va glad ja blir, när d kommer fram lite små grekdrag hos honom Skrattande. Försökte lära honom att säga päron på grekiska (aHHladi) o han lät som värsta araben Tyst


Ok, d om d. Nu e vår risgrynsgröt färdig o sonen ha tänt 1700 ljus i vardagsrumme, så vi ska fressen-essen.

Jo förresten, en liten seriös tanke oxå ida. D där me att allt kan ändra över en sekund, minut, dag i ens liv. Oftast knyter man ju på någo vis d ti nå negativt, som död, sjukdom o annat, men d kan ju precis lika bra va nå positivt som händer i ens liv. Ja, d va d...


kramar på er alla o ha en superskön lördag!!!


loppan-poppan



 
 
Ingen bild

din mor

7 november 2009 10:11

Du har rätt! Den här sången bet faktiskt in sig i mig. Jag tycker såå om den fortfarande. En av de bästa bitar jag vet! Man liksom flyger bort då man hör den... Den kan väl inte lämna någon oberörd??

 
Ingen bild

mor i skogen

7 november 2009 10:14

oj så roligt att pappa ringde och dom talade länge! Fint att ni skriver brev till honom också. Känns säkert bra för sonen, liksom för alla andra också! Hoppas du mår lite bättre idag?

 
Ingen bild

sångälskande mor

7 november 2009 10:16

Hörde ju alltid tidigare i bilen på den här sången, men sedan radion fick hepuli går det tyvärr inte mera. Älskar den faktiskt, sången alltså inte radion! Det gör nästan ont i en då man hör den.

 
Ingen bild

dotlot

7 november 2009 10:18

du e ju småhysterisk me dina kommentarer ha ha ha. Ja får väl fiffla fram den där sången, o kanske några andra, på en skiva åt dig.
kram o tack ännu för hjälpen i veckan!!

 
Ingen bild

tycker också om..

7 november 2009 10:27

alltså ni måste kolla, den där refrängen ! Den är ju något alldeles speciellt eller hur ?

 
Ingen bild

undrande

7 november 2009 17:32

oj oj var är du? Och vad har hänt då allt med ens blev helt svart??

 
Ingen bild

löppz

7 november 2009 17:54

vi gillar ju svaart! o framför allt grööönt :-)

 
Ingen bild

second chans

7 november 2009 19:18

hej igen! lessen att skriva detta här, men som jag sagt förut, behövs bara säga till så låter jag va :-)
tänkt mycket med det här "andra chans i livet" du skrev så bra om det,tro och mycket annat som kommit upp på bloggen sista tiden:-)
efter att ha varit till största delen av dom sista 15 åren i ide och vaknat upp till sitt gamla,rätta, JAG. så känns det som att man lever,det härliga pirret i magen vid flera situationer, gett upp alkoholen( som många ser betyngande på,mera än jag själv) hittat den sanna kärleken , till livet och individer, tacklat dom känslorna på nyktert huvud, det ger styrka, jag känner mej stark,säker,tilloch med vacker,ha,ha.. det är sant, en skön människa har sagt till mej att jag ser bra ut,och vet ni vad? har aldrig sett mej själv så, men fan va skönt att höra det:-) jag har inte bara blivit ärlig idag( kan inte ljuga, har lovat mej själv att ja inte skall tillbaka mera till det jag varit,och avskytt)utan jag har faktist blivit ärlig till mej själv,låter dumt men jag har varit mästare på att ljuga så bra att jag trott på det själv.fy fan för det,aldrig mer.. kärlek och tro skrev du om, heliga ord, kärlek då det är KÄRLEK är nåt så otroligt starkt då man upplever det på äldre dar,. att man inte kan tro det är sant,ljuvlig känsla,spännande,sexigt,fantasigivande,HÄRLIGT, tänk om man sku ha upplevt det lika starkt i tonåren? då var det nog mera lek för min del tror jag.. tro är jag ingen bra människa att skriva om, finns flere sorters tro, tro på gud, som jag förlorat för gott (tror ja,haha..) tron till en annan människa,trohet.. som sagt inte den rätta att skriva om det ämnet, men en sådan trohet skall byggas upp,och bygger man upp den rätt,tillsammans, så får man den jättestark, så att den håller, det vill jag tro, jag tror på kärlek och det vi kan röra vid,känna med både smak och lukt :-) älskar dej och livet...

 
stefan

stefan

7 november 2009 20:57

Åt grekisk pizza på koti pizza..Rodos tror jag den hette! Helt okej! :)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

spindeln

7 november 2009 21:43

Så du har en ny romans i ditt liv, spännande! Vi vill höra mer!

 
Ingen bild

getting L8

7 november 2009 21:46

steeeefan reee, d finns ingenting som grekisk pizza :-P
o du spindeln, e du säääker på d??? ;-)

 
Ingen bild

Pizza Slice

7 november 2009 23:17

Grekisk pizza på Koti - de e säkert grejor d! Hur skulle det vara att beställa en "Koti" på en grekisk pizzeria? Sininen lenkki och Koskenlaskija?

 
Ingen bild

Tillfällige Turisten

8 november 2009 08:22

Visst är svart alltid snyggt! Men litet saknar man nog bakgrundsbilderna...Man vänjer sig! Kul att du orkar förnya dig!

 
Ingen bild

mor i skogen

8 november 2009 08:44

Good morning, good morning (som Miss Lee sjunger)!
jag saknar nog också bakgrundsbilderna en del och tycker att det här svarta är så dystert! Inte avspeglar det väl något i ditt humör eller något som hänt?? Hur är sjukdomen?
Man blir inte på lika gott humör då man öppnar en svartsida! Konstigt nog känns det så.

 
Ingen bild

löppan-pöppan

8 november 2009 09:33

Synd att du tycker så skogsmor, men kanske du kan koncentrera dig mer på fiffigheterna ja skriver, o bli på lika gott humör av dom som av bilderna? :-)
Inga fel på mitt humör, o def ingenting som ha hänt, åtm inge neggggativt :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards