Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Portvin & oppskurna fingrar...

Av Loppan - 4 november 2009 20:11

Hej ni,


Ha försökt samla krafter ti d här hela dan, o först nu känns d som ja nästan kan klara av d. Ha faktiskt vari heelt slut ida (utom en liten stund på e.middan faktiskt då ja fick kaffebesök som liva opp mig). Halsen e bättre från o till men ja svettas som ett litet svin fortfarande o d snurrar i huvu så fort ja reser mig opp.


Ha fundera på sååå mycke, o ha haft sååå mycke ja sku ha villa blogga om, men d ha lixom vari för mycke för mitt mående, o ja ha helt enkelt int fått nån början på d. Gör ett litet test nu, så får vi sii hur d går..


 


Vem känner igen dom?? förmodligen åtm mina kära föräldrar (ha ha ha) o så säkert min moster. . . Tyst

Ja tror faktiskt ja hadd just bilden här ovanför som plansch i föräldrarnas sovrum en tid i ungdomen, när d int fanns nå riktigt rum för mig. Ja pendla då mellan en 1,5*1,5 meters tambur o deras sovrum Skrattande. Ti tack fick dom höra himla bra musik dagarna i ända, ja o så gratis-tapetseringen förstås. Kommer aldri o glömma min moster o hennes ögonspel när hon va in där nån gång...


Ti Mötley Crue kom vi alltså genom en mycke vis man ja nämnt innan här på bloggen. Ja ha tala me denna vise man väldigt mycke på sista tiden, både om hans förflutna o mitt (o vetttni vaaa? int bara d förflutna heller faktiskt.....) ((sug på den nu alla nyfikna strutar)), o d ha fått mig att titta tibax några år (okej, ganska många då), o rota lite i mig själv. Ikväll ble ja frestad o börja söka opp gamla låtar o bänd. Hitta MÄNGDER!!! Mötley, Poison, L.A Guns, Tora Tora, Great White, White lion, Helloween osv osv osv...

Vikken liten hevar-mimmi man va på den tiden Skäms. D va tiiider...när Bruuder spela i Vah o man fick slita som ett litet negerbarn me o bära deras förstärkare o annat. . . .


Nu ha plåstre lossa o ja ska förflytta mig ti soffan (igen). Guuud va ja börjar få LEIDUN på att ligga hemma!!!



Happsi Hoppsi lazy daisy


kramar fra loppan

 
 
Ingen bild

hundvakten i skogen

5 november 2009 08:39

musiken ringer ännu i mina öron...men var tamburen faktiskt så liten?

 
Ingen bild

Frågvis Nummer Ett

5 november 2009 10:30

Uppskurna fingrar passar kanske ihop med hevvi o punk, men PORTVIN - med Amalia Rodriguez?

 
Ingen bild

svinigt sjuklig

5 november 2009 12:12

den mot gården, visst fasiken va den ju d. Minns du int att ja klämd in mig i den lilla i ett skede?
Va e hevvi?

 
stefan

stefan

5 november 2009 13:24

De var länge sen du var in och svamla på min blogg?
eh..jag var syntare i min ungdom.. änd still äm! :)
Krya på dig!

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

hevi-mimmi

5 november 2009 13:44

sa du SVAMLA???? :-D
ja ber om ursäkt, ha ju knappt svamla här på sista tiden. Vari mycke ditt o datt, nu senast detta svinaktiga mående.

 
Ingen bild

yrande hundvakten i snöyran

5 november 2009 15:08

ursäkta mitt senildementa minne, men jag tänkte inte på vindfången (dessa idiotiska byggmästaruppfinningar) som TAMBURER - dom var mindre än 1,5 x 1,5...trodde du menade den lå-å-ånga korridoren i mitten! "hevvi" måste väl vara någon mellan/västsvensk variant av "heavy"?

 
en som veet

en som veet

5 november 2009 15:28

"Hevvi" är helt tydligt heavy på skånska!

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
fångad av en ...

fångad av en ...

5 november 2009 16:19

vem e vindfången?

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

stångad av en formvind

5 november 2009 20:54

Seglen på en båt kan väl kallas vindfång?

 
Ingen bild

heavymetal

6 november 2009 05:50

tjena loppan! var ligger du o gömmer dej? det första man gör varje morron(om man int kokar kaffe eller hämtar bullar) e ju att kolla din blogg:-) inget skrivet på några dar, lag dej i skick nu tjejen :-) för övrigt allt bra här, inte en sup inte ens en tanke på det, fredag, fan ja diggar fredag mest av allt tror ja,på go tvåa kommer måndag :-) av andra skäl och samma skäl,haha,dit for d igen... va gillar du mera kanske lite äldre band som rainbow,uriah heep? jag är ju äldre en du! på din tid var det"europe" och "roxette" hahaha, saknar dej,ids inte skriva mera nu, spårar snart av helt o hållet . ps.du i skogen, ät inte för mycket bulla,kramar från mej.

 
kikar fram igen

kikar fram igen

6 november 2009 06:50

rainbow va bra!! ja har 2 riktigt fina skivor ja hämta me mig från moskva, låtar o allt skrivet pa ruski, lite småroligt minne.
Pssst, int behöver du påminna om att du e äldre, sliiiiten som du siir ut vet man d ändå ;-)
kramar

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hundvakten i skogen

6 november 2009 08:16

vilken tur att det bara var ni två yngre syskon som förföll till heavydiggare! annars hade väl öronen tagit obotlig skada!

 
Ingen bild

paakari

6 november 2009 10:48

Bullar sliter...

 
Ingen bild

paakarikakkonen

6 november 2009 11:33

däfför, kära paakari, som ja bakar så sällan åt dig, o i sin tur däfför du e så välbevarad som du e :-)

 
Ingen bild

Barnens Vän

6 november 2009 18:26

På tal om små negerbarn, har du helt glömt bort din son nu under sjukdomen? Han är väl frisk, eller? Inte försummar du väl honom där du vältrar dig i ditt lidande?

 
Ingen bild

turkmor

6 november 2009 18:39

Jooo du, sonen e frisk som aldri förr :-D Vi ha haft mårran här o sköta om honom när ja varit försummelig ;-)

 
Ingen bild

ritupitu

13 november 2009 10:41

Haha..en gubbe som ja känner satt på mitt rum ingen av oss kom på va de hette....å ja så va de "Mötlei" kom vi båda på när vi skildes åt men ´sånt e livet trevlig helg på dig å herregud vi kommer ju snart att träffas;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards