Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Svinet är Sängbundet

Av Loppan - 3 november 2009 19:22


Hej,


Vill bara grymta till (låter mest så när ja försöker få ljud ur mig nu) o informera er om att ja nog lever o kommer att blogga igen snartare än snart, måst bara flunssa av mig lite först.

Fick dr tid genast i morse o dom hadd som vanligt ett himla sjå för att få en minimal droppe blod klämd ur mitt finger. Doktorn tyckte ja snålar me blode Tyst.

Nu e ja iaf sjukskriven ti Fredag. Gissa vikket grubbel före ja lyckades övertala mig själv att bli hemma (större delen av morgonnatten gick ti d), o vikken känsla av fullkomligt gott samvete o frihet när ja kom tibax hem sen me min lapp om sjukskrivning. Ja säger d igen, människan e ett konstigt väsen...

 


Ska hasa tibax ti soffan nu. Bara en sång ännu ti en av er därute. Ja e nästan säker på att du läser, förr elä senare...









Lyrics | Great White - Save your love lyrics


Tack för mig nu o hoppas ni alla har en skönare kväll än jag!


loppan

 
 
Ingen bild

den där ute:-)

3 november 2009 20:16

tack vännen, du är nånting speciellt. du vet att du var min räddning,det vet du!efter alla år jag höll på att drunkna , bara kippa efter andan,barnen höll mej fast, men du drog upp mej,jag har sagt det förut,du betyder mera för mej än bara kärlek. jag visste inte innan nu att det kunde gå längre en det,,, men det kan de. jag lever igen.Tack och all min kärlek till dej,och det är inte lite :-)

 
Ingen bild

den där ute igen

3 november 2009 20:23

okeeej, det var en kärleksförklaring:-)

 
Ingen bild

Pur Porc

3 november 2009 20:24

Oink oink! Svinaktigt avkopplande och uppfriskande kryssning...

 
Ingen bild

Dracula

3 november 2009 20:29

Var det samma finger som du högg förskäraren i häromdan? Då är det inget underligt att där inte kom blod, det var väl tomt!

 
Ingen bild

den där inne

3 november 2009 20:56

tyxx komma kärleksförklaringar lite här o där nuförtiden...;-)

 
Ingen bild

hundvakten i skogen

3 november 2009 21:27

fin bild! men har du ny säng? och madrassen tycks ha gått sönder! och vojne vojne så din snuviga näsa är svullen - och röd efter allt snytande! god bättring i alla fall!

 
Ingen bild

avundsjuk

3 november 2009 22:36

ja vilka snygga nya lakan du skaffat!!! var får man såna?

 
chili

chili

3 november 2009 23:26

usch stackare!!Hoppas allt é bra i övrigt!:)

http://strangebakery.blogspot.com

 
Ingen bild

hundvakten i skogen

4 november 2009 09:08

Sköt om dig! Sängläge och varmt dricka är det enda som hjälper mot sjukan - och se nu till att du håller motståndskraften uppe så inte nästa virus svinar till det ännu mer!

 
Ingen bild

Inredningsarkitekt

4 november 2009 09:20

Du ser ut att ha möblerat om i den nya strikta stilen med vita väggar i sovrummet? Très chic!

 
Ingen bild

sköterska

4 november 2009 10:05

Men hellanlettas så söt du är där du ligger i dina satinlakan! Hoppas du snart blir frisk så nosen bleknar och öronen styvnar igen!

 
Ingen bild

loppan

4 november 2009 10:48

ha ha, hellanlettas! D va ett nytt ord i min vokabuläääääär :-)
Ang mina öron lär dom int styvna, eventuellt skifta lite i rött från o till.....;-)
Nu bäkk ti satine!

 
Ingen bild

Vokabulärare

4 november 2009 11:54

Än "hellandudanes" då?

 
Ingen bild

Vokabulärast

4 november 2009 12:08

min barndoms öron hörde bara "helledudanes"...

 
Ingen bild

stadsmor som nästan blåste bort

4 november 2009 14:41

helledudanes har jag också hört någon gång!!!

 
Ingen bild

Nyfiken

4 november 2009 18:23

Hur mås, fröken Gås? Hälsan fin, fröken Svin?

 
Ingen bild

hundvakten i skogen

4 november 2009 19:22

har sjukt svin många fel?

 
Ingen bild

Deltagande

5 november 2009 08:41

God Bättring!

 
pargaskorven

pargaskorven

5 november 2009 22:15

det är ju i Kimito dom säger att ett sjukt svin har många fel! Och dom veet nog!

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

korvstoppare

5 november 2009 23:24

Å så gjord di pargaskorv uta kimitsviine...det är så man kunde bli vegetarian!

 
Ingen bild

Annan Insjuknad

6 november 2009 08:45

Är du "piggare" redan? Här mår man svinaktigt!

 
kikar fram igen

kikar fram igen

6 november 2009 08:57

piggare o piggare, var o visa mig ti dr, o nu handlat hem varm glögg (den va nog kall när ja köpt den) så ja kan kurera mig heeeela helgen lång :-)
krya på dig!!!

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annan Insjuknad

6 november 2009 10:59

Fanns det glögg i storpack? Om det skall räcka hela helgen?

 
Ingen bild

glöggmoster

6 november 2009 11:32

Hööödddddu......i den här glöggstugan räcker en flaska...en stund.

 
Ingen bild

Pekka

7 november 2009 10:37

PPParantuiko Putte Possu Pikaisesti?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards