Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Plättar & PLATT fall

Av Loppan - 22 september 2009 17:47


Jaaha, jooho...var ska man börja nu då?


Hadd ju förberett mig på att njuta i fulla drag just nu, av ett svullet blånande ansikte o 2 lediga dar framför mig, MEN..

tror ni d ble så???

Nej, inte d inte...som vanligt gick d heeeelt annorlunda.


Kirurgen sku ta en titt, däfför sjaava vi iväg ti polin före operationen. Där konstatera hon att d måst tas MERA bilder, för rötterna e så stora o går så nära nån sorts nervkanal. Risk för förlamning o annat mysigt... . . .

Jaha, d va ju kul. Klart, hellre d säkra före d osäkra, så orörd stappla ja tibax ut. Imo ska dom ringa mig om ny röntgentid, sen blir operationen (elä va d nu blir) när den nu blir....

Allti lika roligt att ha nå o sii fram emot  .  .   .   .


Jävlar va platt d kändes!! När man ha förberett sig o väntat o fasat att få d  undantstökat. Jävlar, ble ju nästan flyförbannad i nå skede, men d gick om snabbare än ja skrev d. Skratta elä gråta, d va frågan, elä bara skita i d. Valde d sista o nu, ja nu sitter ja sen  då här me mitt 2a glas tröstrött..


Jobb imo, hmmm. E lite platt ida, ni får nöja er me några bilder på Nunskis passionsblomma som slog ut imorse, ena herr/fru padda som hadd d så mysigt i blomkrukan när vi kom hem, o så våra finurligt fiffiga små bedårande pastaänglar Skrattande. Ha fått lite dille på såna, d e nästan som terapi att pilla ihop dom....


Tänder släcker,


Rot-Loppan


       



 
 
Ingen bild

paddologen

22 september 2009 18:48

JÄTTEFIN BLOMMA! Nunni är säkert nöjd! Annars - hans första ringblommor har slagit ut här i urskogen, oranga och granna. Kanske du just nu önskar att du skulle vara padda - dom har ju inga TÄNDER! Försök stå ut med dom tövliga doktorerna, snart har du visst en i vardera ändan!

 
Ingen bild

mia

22 september 2009 20:04

nejmen det kan inte vara sant! Jag skulle vara f-d om det hade hänt mig. Hur kan det fungera så där dåligt? vem tänker på patientens mående? Idel frågetecken.

 
Ingen bild

Anonym

22 september 2009 20:06

ditt liv är ju i alla fall inte långrandigt utan det händer hela tiden saker och oväntade saker! Det känns säkert inte så bra alltid. Men det är ganska underhållande läsning. Så tack för det du!

 
Ingen bild

hundvakten

22 september 2009 21:54

det går nu inte alltid som man tänkt sig...jag menar...det går ju aldrig som man planerat...antar stt det går som det brukar - hundvaktandet blir längre än man tänkt sig...

 
stefan

stefan

23 september 2009 06:08

Det är ett elände med krånglande tänder... :( Det positiva för min del är att räkningarna inte vart sky höga! Taxan i Sverige är betydligt högre..tror jag? Hoppas du får ordning på gaddarna och smärtan inte blir allt för djävlig! :)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

mor i andra skogen

23 september 2009 19:31

ja fy fasen för tänder! Dom har jag nog (upp i halsen tänkte jag säga, men kanske inte det ändå) verkligen fått lida med! Och ofta blir det inte riktigt bra i alla fall, om det är stora grejer! Menar nu inte dig, ditt borde vara klart då den är weg, utan alla möjliga konstiga konstruktioner man begåvas med under åren...

 
SpiderMom

SpiderMom

23 september 2009 20:47

Stackars dej, Loppan! JAg vet precis hur det känns, man har liksom "laddat" och så går liksom luften ur, och så ska man ladda om. Och det är jobbigt! Hoppas allt blir bra nu! Någon förlamning ska du verkligen inte riskera iaf! (FINA saker ni har hemma, din son är fantastisk. Visst är de härliga "konstverk" barnen skapar det allra häftigaste och finaste man kan få!?)
KRAM, och lycka till! (Och Stefan, du har rätt, det är verkligen SVINDYRT i Sverige! Bara en helt vanlig undersökning med två ynka bilder kostade mej 740 kronor!!! Snygga, hela tänder är tydligen en klassfråga, snart kan man, som förr i tiden, kunna se vilka som är fattiga eller rika; på TÄNDERNA! KATASTROF!)

http://spidermom.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

23 september 2009 20:57

Hu jeda mig !!!
Lycka till nu !
Hoppas du inte behöver vänta och vänta... - Det är ju det värsta.
Kram på dig !

http://karin.hermansro.se

 
Ingen bild

humoristen

24 september 2009 09:54

Den spända förväntans plötsliga upplösning i tomma intet - det är en av definitionerna på humor, en god vits! Skriver du under?

 
Ingen bild

en som haft likadan

24 september 2009 10:41

kollar du upp hur länge er "pensionsblomma" blommar! Skulle vara kul att höra, för då vi hade såna hemma blommade de bara en dag/ett dygn.

 
Ingen bild

pensionären

24 september 2009 13:02

underskriver INGEN humor i dom raderna!!!!:-)
pensionsblomman blommade ungefär 2 dygn nu senast. D beror nog bara på den pursuande kärleken den får av oss...;-P

 
Ingen bild

mia

24 september 2009 22:38

jättefin är den där blomman i alla fall! Den är liksom speciell på något vis. Ni vet hur ni ska sköta den då tydligen...

 
Ingen bild

mrej

24 september 2009 22:39

Ett fint foto av en ytterst vacker blomma! Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards