Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

800 kg ben

Av Loppan - 19 september 2009 09:01


Måråån!

Ida steg vi opp 06 o förflytta oss ti soffan Foten i munnen. Där ha vi nu "bott" sen dess, äti ffffflakes o drucki kaffe, o sitt barnkanalen förstås.


Ska bege mig mot duschen nu. Sen ska ja föra (sätt dig helst före du läser d här...) Nunski på Museum Förvånad.

Ha ja aldri förr gjort, delvis för att ja e så himla ointresserad av allt sånt, o sen e d oxå himmmla jobbigt att svara på alla hans möjliga o omöjliga frågor. Men men, d e allldrig för sent att bättra sig eller hur?

Snubbla över DETTA igår när ja satt o googla happenings i Åbo o ja fundera int särskilt länge. Verkar vara som gjort o smort för min son Tungan ute.


Nu dusch medan sonen glor vintergatan! Hasta la vista!! o ha d så skönt i helgen!!


loppan



 
 
Therese

Therese

19 september 2009 10:34

Jag förstår precis vad du menar. Dom ställer 1000 frågor dom små barnen och kräver 10 000 svar :) Men som sagt det är aldrig försent att bättra sig. Det blir nog roligt om inte annat lite så tycker nog din son det ;) Ha så skoj.

http://breezie.blogg.se

 
Pups

Pups

19 september 2009 10:50

800 kilo ben! Jag tror det bara àr en ursàkt. Sàkert àr det flàsk egentligen, men dinosauriserna skyller pà benstommen som vanligt. Nej, jag àr sàker pà att jag inte àr ute och svamlar.

http://www.pupsikgoes.com

 
Ingen bild

måste se

19 september 2009 11:59

Oj vad intressant! Har en gång besökt Aboa Vetus & Ars Nova, gick i skola i Åbo för många år sedan och då var en vän och jag dit och titta. Vi hade aldrig varit där förut och blev positivt överraskade av det vi såg. Jätte intressant, kanske blir det ett nytt besök inom en snar framtid! :)

 
Ingen bild

osteologen från osterian

19 september 2009 15:31

Nog finns där ju annat än ben också! Inte bara ben, alltså...och interaktiva datorer där man får veta allt möjligt! Hoppas ni haft det kul i de medeltida källarvalven!

 
Ingen bild

museala musen

19 september 2009 17:02

nåmen loppan, du slutar ju aldrig att överraska oss! Det skulle man aldrig ha trott: en loppa på museum. Men jättefint att du går med i din sons intressen. Och kul att aldrig veta vad som väntar en då man öppnar den här bloggen! Kanske du också hade nöje av besöket?

 
stefan

stefan

19 september 2009 17:21

Museum är ju ruskigt intressant om man får guidning! Annars kan det lätt bli trist..att se 45 mopeder eller traktorer utan nån historia. Men kunskap ger respekt! :)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

musei-loppan

19 september 2009 18:04

Jo...visst va d ruskigt, men intressant? Fast å andra sidan, ja hitta några roliga små saker i deras lilla butik ;-)
Nej, visst fasen hadd vi roligt. Men d jag fick ut av d nu när ja tänker på d va nog ett himla bra mående över att göra någo för OCH MED sonen, som int alls intressera mig själv :-D

 
Ingen bild

traktorologen

19 september 2009 18:09

Kul att nån skulle nämna "45 traktorer..." - senast igår kväll besåg jag ett antal museala traktorer, ett tröskverk från 40-talet och en Säffle-kultändardriven pärthyvel...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards