Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

en liten stuga i Nagu

Av Loppan - 18 juni 2009 09:53


Jå, nu kan d beginna, dansen o d andra. Midsommarn får gärna komma före solen försvinner igen en gång. Å andra sidan, som Juni sitt ut e man ju mentalt inställd på en regnig kall midsommar, så who cares?

Handla d mesta igår, ble en hel J----- massa mat!! sykkling, ännu mer körv, räkor, lonGeron (förståsss), kaljapussibissebasse, kinesiska rissnäxx som ja ha blivi kär i, godis, ja  ja vet int om d fanns nå i den butiken som uteblev ur våra kassar :-D

Vi ska alltså ut ti Nagu (läs mer om vad o var d e HÄR), åker ida. Nagu e mitt absoluta favoritställe på denna jord. Där spendera ja många somrar me mina morföräldrar medan dom levde o stod ut me mig. Nu e dom borta o mina föräldrar ha tagi över stugan. Förr i tiden bruka vi va därute  hela slurven på midsommar, men me åren ha ju folk hitta annat o göra. Ja e dock trogen den lilla stugan. Älskar varje minut ja får va därute. Bilden här nedanför tog ja på gården i Nagu för 2 år sen tror jag. Älskar grönt o ja älllskar den här bilden!


Kommer säkerligen o fortsätta blogga även under Midsommarn, detta pga av mina underbara föräldrars underbara mokkulamukkula (dingel dongel filifjongel elä nå sånt i sverige). Så ni som tycker midsommarn e tråkig, ja ska försöka underhålla er nu o då me små ord av stor visom, som vanligt...;-)


Många Långa MidsommarKramar

o glöm nu int dansa runt stången först....


Loppan 







 
 
Ingen bild

städpatrullen

18 juni 2009 11:11

Här ser ut nästan som på din bild - men bara nästan...hoppeligen är byggplatsen städad till nästa midsommar...eller sen nästa...eller...Vädret är i alla fall hoppingivande (än så länge) - välkomna!

 
Ingen bild

Loppz

18 juni 2009 11:40

mmm, ha hört d där förr, ibland låter d avrio, ibland sen, senare el imo....
Snart beger vi oss!
Ska snabbkyla några lonkkun för färjköerna ;-)

 
stefan

stefan

18 juni 2009 12:41

Ser bra ut för krocket! Ha en trevlig midsommar helg gapa och svälj!

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

vädervakten

18 juni 2009 15:07

Vädret hade misstagit sig - och korrigerar missen! Mörka moln drar in, solen är borta - DET BLIR MIDSOMMAR I ÅR OCKSÅ! Ha det så bra, allihopa!

 
Ingen bild

Löppz

18 juni 2009 20:28

men dom mörka molnen drog förbi lika fort, nu e d fint igen juuu :-)

 
Breezie

Breezie

20 juni 2009 07:44

Ser lugnt och fridfullt ut ;) Härligt.

http://Breezie

 
Ingen bild

singing magister

20 juni 2009 10:58

... i en röd liten stuga invid sjön ska vi bo.. tra la la la laaa la laaaa...

 
Ingen bild

beundrare nr 1

21 juni 2009 13:44

låter romantiskt med den röa lillstugan vdi sjön! HOppas du får en sån med dina drömmars älskade.

 
Ingen bild

Löppz

21 juni 2009 14:47

beundrare nr 1??? hu många finns d? :-D

 
Ingen bild

blomman

22 juli 2009 13:50

fantastik natur, är själv född på lillnagu dalkarby-östergård 1956.åker över och upplevr lite barndomsminnen i augusti,typ simma mm. mvh blomman

 
loppan

loppan

22 juli 2009 18:29

Jo d e så fint så fiiint!!! e på stugan just nu oxå,sååå skönt!
Roligt att du hitta hit blomman, o hoppas du får d fint i Augusti!!!
kram

http://lopplottan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards