Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

mayday, it´s payday!

Av Loppan - 23 januari 2009 16:23


He-He-He-He-Hellooooo again!


Hemma, vid god hälsa o me sunt humör...nä, me sund hälsa o gott humör? int vet ja hu d heter men ja tror ni förstår mig ;-)

Igen ha vi hunni me både ditt o datt. Tandläkarn va lite rolig faktiskt. E d nån annan än jag som märkt att manliga tandläkare e BETYDLIGT trevligare än kvinnliga? D kom fram att den förra bilden va ganska otydlig, rent ut sagt "flummig" tror ja man kan säga, eftrsom han uttryckte sig me "hämärä" o skratta. Hämärä betyder väl snarast dunkel men som ja tolka d ble d förstås konstig :-) D ble iaf många skratt där. Vet int om d e vanligt, ja ha åtm int skratta hemskt ofta hos tandläkarn. Okej ja ha ju int våga dit mig sen en särringjäävel hota me att mina gaddar snart faller ur käften på mig, men den gången höll ja på o skita ner mig i tandläkarstolen. Ja berätta om d här ida o han tog en snabbtitt i gapet. Konstatera att d e bara bra me mina tänder o att ja nog int behöver gå på kontroll oftare än vart 3e år :-)

Förresten såg röngenbilden ganska häfti ut. Mitt smycke (som e en liten stjärna) lyste lixom opp mitt  "dunkla" gap. Smycke va faktiskt d som syntes bäst på bilden :-)

Nåja, nu spåra ja ur min mil-blogg igen. D togs alltså en ny bild, även den ble flummig, ännu en...även den flummig. Tandjäveln tänkte helt tydligt int samarbeta me oss. Han bestämd sig för o skicka den ti kirurgerna som sen ska besluta om hur fanskapet tas bort.

Va tidigt efter Nunni fast dom hadd bio ida. Vi hadd ju jobb o sköta! Gågatan opp, gågatan ner, gågatan opp....Många många flyers ha delats ut :-P

Handla gjord vi, d blir wok me chicken, nudlar o vattenkastanjer. Orkar dock int börja me maten ännu så nu sitter ja o tuggar i mig en gammal banan. Fan va äckliga bananer kan va ibland! när man sååå int vill ha en men ändå e hungri. Manolis städar sitt rum. D gör han allti tycker ja. Hur kan där ändå sii ut som d gör oftast? ett mysterium.

Ja ska väl baka undan nu till imo så e d gjort sen.


O vetttttni vaaaa? ja köpt en flaska la Celia ida! d eeeee så gott!  Ska ta en slurk när ja börjar me woken, o hoppas att d int går me korken som d gjord sist....


Gramar o Bussar


Wok-Loppan


 
 
Ingen bild

stefan

24 januari 2009 09:05

senare sejen! Tror jag frågat dig förr men detta med bilder på bloggen, beställer du fler eller tar du bort i tidigare blogginlägg? Jag är tvungen att ta bort vilket är trist och tidsödande.

 
Tomas

Tomas

24 januari 2009 09:44

Sover du ännu?? Klockan är snart 11! :)

http://tomaskarls.wordpress.com

 
Katinka

Katinka

24 januari 2009 10:31

Åhh, har du varit hos tandläkaren! Hemskt ju. Livrädd för tandläkaren!

http://presentabel.blogspot.com

 
Ingen bild

loppan

24 januari 2009 12:25

naj naj tomas, ibland måst man sköta sin plikt som förälder ;-). Vi ha vari i skolan på öppet hus.
Katinka, tandläkaren vaa int så hemsk. Ser nästan fram emot nästa besök.....;-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards