Loppan & Livet

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Loppan - 6 januari 2009 15:58


Inne igen. Över isar o nerför backar, genom buskar o snår, över broar, nerför stup o genom hål i staket har vi tagi oss ida, M & M, jag o Nunni. Jävlar va roligt vi hadde! Vi hitta ti Samppalinnas sommarteater (kom fram ti att d måste va den) o Milja tjura mest hela tiden men sånt får man ju ta :-P

Vet nu att ja int e direkt nån isprinsessa längre (om ja nånsin va d..) Vikken balans vettni, vikken stil :-D. Allt går i muminanda. D ble många rumpsmällar o när vi sku skrinna tåg elä va d nu heter åkte mina byxor nästan av :-O. En gång hitta vi oss oxå mitt inne i en ishockeymatch, jävlar va ja skrek, o fan va gossarna garva...

Sen när vi precis kommit innanför dörrn såg vi genom fönstret att snön bara yyyrde ner, stora maffiga flingor. Tala om tajming..


Gaaaanska skönt att va inne nu o baa löhö, när man ha vatt så dutti så dutti. Ungen e i badet o makaronilådan står ren i ugnen.Känns riktigt bra att ha vari ute, o SKU INT batterierna ha tagi slut i min kamera sku man oxå ha fått jäääkligt snygga bilder när solen gick ner....

Lägger nu till ett foto från skrinnandet iaf, en vinterbild ja stulit av Fadern min (förlåt men du kanske blir känd så här), o så en bild på Nunnis senaste bygge.


Puss o Kraaaaam

Snart e d helg IGENNNN :-P


Loppan

 



Av Loppan - 6 januari 2009 09:54


Nu e vi vakna, klockan e ungefär 8.30 (glöm nu int att ja väldigt effektivt tog till mig grekiskt tankesätt medan ja bodd där) o vi ha INT fått nå morgonmål framför oss :-D

Ringd Mari o ti all lycka låg dom oxå kvar o lata sig, så vi tar d lugnt. Vafför stressa när man har en ledig dag? vi går när vi e klara.

Va hittar folk på en dag som den här? ja e int rikit på d klara om vafför vi e lediga ens....va e d för helg ida? Kasta ut julen kan man väl göra utan att man e ledig? månne d nu igen e nå viktigt ja ha missa elä förträngt från skolundervisningen...

Här kastas d då int ut nån jul. E ju sen barnaben van vid att granen står inne tills d börjar växa  små ljusgröna skott, alltså i April-Maj. Säkert för att min Far älskar Julen så ofattbart mycke som vi bruka tänja lite på den ;-)


Nepz, nu va min tid slut. Nu måst ja börja häzlä.

Kram på er o njut av helgen!!


Loppan



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards