Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Vaken kl. 02.11 ljuuuuuvligt :-)

Av Loppan - 7 januari 2009 05:39


Heej heeej heeeeej,

o gumårån me!

Ida e d ...eeee.... ..ööö...d e  ONSDAG så e d! Grekiska för mig o inga scouter för Nunski.  Han vägrar i sten. Ja fattar int men ja tolererar, tror int tvinga gör nånting bättre i d här falle (heller).

Roligt va mycke folk d ha vari in här inatt. Föredrar ni att titta in då ja ligger o snarkar? ;-P

Ja tänkt lägga till en Dagens Dörr här ida. Så sällan som ja minns att lägga in dom e d kanske fel att kalla dom Dagens Dörr, men iofs e d ju ändå alltid dagens så...

Så lite små fladdertankar. Sonen ha vari hemma 1,5 dygn nu, o d e så sköönt så sköönt. Igår la vi oss ren 20.30 :-O, ja hadd tänkt jobba lite på greek men ja skeet sen i d. Vi hann läsa 2 dinosaurieböcker o sen låg nunni o fes o flabba hur länge som helst. Ja somna ti sist o då måst han ha gett opp. Han bara klaga ett par gånger om att d ryckte i mina händer, försökte minnas va ja hadd drömt men d va gone.

Ja ja, så kom ja då iaf att tänka på hur bortskämd man blir så fort man e ensam en liten tid. D e helt hemskt! Visst e d skönt, man tänker bara på sig, lagar mat till sig, dukar ti sig, äter då MAN e hungri o gör allt då MAN vill d, o som MAN vill d. Men hur roligt e d i längden? Int roligt aaalls! Ja sku aldri aldri aldri byta ut stressen o jäkten o skratten o gråten ja får av att leva me min Nunski.  Så d e så :-)


Sen ti rubriken (nära att ja glömd den). D mest underbaaaara hände mig inatt!!!! ja vaknade mitt på natten, tänkte "fan, nu e klockan förstås ren 5 o man ska opp snart", tassa på vessan, sega till d lite när ja gick förbi datorn (man sku ju ha kunna blogga en liten snutt) o dök sen ner i sängen igen. Dåååå såg ja.....KLOCKAN VA 02.11 :-D

Vikken känsla, vikken lycka, vikken.....Hade alltså nästan 4 timmar kvar att sova. Ja älskar att sova. O me d slutar ja denna mårånblogg.


Ha en superb dag o glöm för allt i världen int att kommentera allt ja skriver ;-)


Loppan


Psst, gissa var ja har knäppt Dagens Dörr!

 
 
Lk

Lk

7 januari 2009 06:46

Hej på dej loppan *L*
Du undrade om det var min darling och svaret är JAAAAAAAAAAAAAA
Gillar du den hehe
Ha det bra kram Lazze

http://Lazzebloggagratis.se

 
Tomas

Tomas

7 januari 2009 07:27

Va lustigt! Samma hände mig. Vaknade o. tänkte att nu är det fan morgon redan. Men klockan visade bara 0225. Sen hände det igen o. jag tänkte att, nå NUUU måste det vara morgon, men då var den bara 0445. Det måste har varit någå atmosfäriska störningar som påverkat Finland inatt! :)

http://tomaskarls.wordpress.com

 
Thias

Thias

7 januari 2009 09:54

Tack för titten o kommentaren =)
Jag var nog en av dom som tittade in i natt,
Ville bara se vem de var som skrivit till mig. Ha de göttans.

http://thias.webblogg.se

 
Ingen bild

loppan

7 januari 2009 10:20

Lazze, visst visst, snygg e den, ja e lixom bara ingen sån mc-fantast ;-) om man kan säga så...
Tomas, va d atmosfäriska STÖRNINGAR vill ja definitivt ha mer såna :-D
Mystisch, mycke mystisch...
o Thias, nu minns ja dig, d va du me ögonen;)
roligt att du va in här.
Ha d bra alla!

 
Thias

Thias

7 januari 2009 10:44

Hallå igen. Nej de e tyvärr inte mina hundar.
Några vänner till mig. Men fina e dom =)

http://thias.webblogg.se

 
Ingen bild

bara Jag

7 januari 2009 22:00

COOL den nya presentationsbilden av dej! Elller bra bild av snygg tjej, hur går det?

 
Ingen bild

Löppz

8 januari 2009 05:47

du bara jag....ibland har man tur, även me kameran ;-) här går d bara bra tack. Tack för visiten!

 
Ingen bild

JanneV

8 januari 2009 21:52

De e dörren till Borgen, KTFs klubb i Åbo! Precis så där minns jag att den såg ut..

 
Ingen bild

loppan

9 januari 2009 05:42

oj Janne, du e helt tydligt äldre än ja minns dig;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards