Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

stekt potatis för faaan

Av Loppan - 4 januari 2009 19:44


hej igen, för 17de gången :-) Ni får (nej, ni måst) säga till när mitt bloggande börjar bli jobbigt. Kan ju int rå åt att ja tycker om att skriva här i mitt lilla krypin. Dessutom kommer ni ju nog hit av egen fri vilja :-D

Ja sku egentligen bara tacka er alla som röstat i min omröstning, alltså om bloggens utseende. Roligt att sii att så många tycker som jag.D e annars oxå allti lika roligt att sii annat plåter än ens eget här på sidan.


En skön söndag ha d vari ida, me lite ditt o datt. Byke ha ja helt glömt så få nu sii va ja får dra för skynken över mig på jobbe imo.. Maskinen snurrar allt va den orkar nu men d lär ju int ska torka övernatten ändå. Skit samma, värre saker ha hänt. 

Ska ta en dusch nu i mitt supervarma supergoa badrum. Ja ÄLSKAR när d e så varmt där. Lite svårt blir d ju förstås på mornarna när ingenting vill få ut en därifrån :-D

Imo kommer min Nunnniiiiii hem o ja e så glad så glaad så glaaad. Måsta skida via butiken när ja va ut o gå oxå. Köpte potatis o olja, så att vi kan steka potatis imo förståssss. D tycker han om den lille, stekt potatis ;-)


Fint o skönt ute. D börja falla mer o mer flingor när ja gick. Va en sväng ti Domkyrkan o tibax. Såg väl ut som en snögumma när ja gick in i butiken sen..


Titta lite på resor ida faktiskt, till i sommar. Funderar lite på o åka ti Kos o hälsa på (många många år sen sist), eller så Kroatien. Ha hört mycke positivt om Kroatien. Nån som vari där?

Kreta tror ja vi tar o skiter i. D nappar lixom int när allt ska göras så jävla svårt o invecklat nu plötsligt. Nu får vi int ens bo i närheten av byn om vi åker dit, för att int nya frun ska få nå anfall!!! men va e d dåå för vits att vi åker dit, då lär han ju ändå int ska sii sin pappa. Sjukt...


Japp, men nu fick ja mejl från lingonstigen som ja vill läsa, så ja säger hej o pastej o gunatt o tantplatt osv


NAttiiii

L8n





 
 
Sofia

Sofia

4 januari 2009 20:33

Haha. Nä, jag kom inte hit av fri vilja. Du tvingade mig :P

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

magiska L8

4 januari 2009 20:48

ojjj, vikken påverkan ja måst ha på folk, även så här via dator ;-P
Roligt att du titta in iaf!

 
Ingen bild

JanneV

4 januari 2009 22:13

Fri vilja...du e trevlig att läsa du..funderat på att skriva nåt annat än blogg nån gång?

 
Sofia igen

Sofia igen

4 januari 2009 22:35

Bara skojja lite grann :P

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

författar-L8

4 januari 2009 22:44

jaaaa du, nå förslag på va ja sku skriva kanske ;-), o vem sku sponsra hela härligheten, du? :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards