Loppan & Livet

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Loppan - 6 juni 2013 14:25

JAAAAAAAAA ja vill ha KLOSSAR!!! Ja vill bort från snor o söndriga skitmaskiner, bort från damm- & hårbollar som lurar överallt, bort från disk o bort från grubbel. Ja längtar såååå!!! Men, en liten fråga bara, får man månne åka på Bloggbussen UTAN barn?  


Manolis har nog en liten svartsjukefas på gång. Kanske dom båda har d förresten han o Pontus. D känns som dom går o sneglar på varann hela tiden, va gör han o va kan jag göra för att få henne MER irriterad typ. Uppmärksamhet uppmärksamhet uppmärksamhet. HUUUUUR ska ja kunna ge dom mer uppmärksamhet???? Den gåtan kommer ja nog aldrig att kunna lösa tyvärr. Ja hoppas iaf d blir lite bättre iom resan, då e d ju bara jag o manolis några dar. Ja just d, imo ÅÅÅÅKER VIIIIIII!!!!!!!! o ja har vääärldens surprise hidden up my sleeve för Manolis (medger att ja e lika barnsligt förtjust själv) så tack tack o åter tack ti er som hjälpt oss. Ni vet vem ni e  


D ha vari superfint sommarväder o vi ha hunni me en massa. Eftersom allt härinne går sönder bara ja siir på d (först bykmaskinen, sen printern) tycker ja d e bäst att ja håller mig utomhus. Dessutom, får int ja sönder sakerna själv gör Pontus d. Han e som en apa, hänger i gardiner o klättrar längs väggar så fort vi e inomhus mer än en halvtimme. Huhh så mycke energi den ungen har, oxå nu, trots snuvan o febern. Otroooligt. 

   

Årstid som årstid, en gårdskarl som denna går att lita på   


Igår kväll samla ja ihop hela min lilla flock o vi traska ti manolis åkerplätt för o vattna. D va som ja gissa astorrt. Vägen dit e fin, längs me ån hela vägen. 

     

Manolis studera (snarare demonstrera) lite larver. Världens äckligaste, några av träden nere vid ån va helt vita av larv-...ööö-nånting, vitt äckelskap, som spindelnät, o när man stack in handen (vikket jag INTE gjorde) fick man näven full av LARVER!   

 



Nej, nu måst ja sluta. Ha int ens fundera på va ja ska ha me mig imo, o d brukar int va d lättaste......


Kraaamar,

LoppZ




Av Loppan - 6 juni 2013 14:09

Fick ett roligt brev imorse, från Seiska!! (skvallerblasketidning nummer 1 här i knutarna). Hadd helt glömt att ja en kväll för länge sen ladda opp lite bilder hit o dit. Nu fick vi napp, o en av mina bilder e publicerad 

Lite roligt, o hela 15e fick ja dessutom för d  ha ha.

 


Inga problem att hitta honom, han me den röda mulen  


Mycke att pyssla me ida, så hej hejjj


Loppan




Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards