Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Mosiga Mumintroll

Av Loppan - 21 juni 2012 09:58

NU e oxå vi hemma. Jeeeesus vikken dag igår, vår chaufför på bloggbussen va så himla hyggli så han körde ju oss ti station i Göteborg, inga problem där. Vi kom oxå på ett tåg (där visserligen näte sööööög, därav inga blogginlägg) o hadd fint me tid att ta oss ti hamnen. Va ja int hadd tänkt på va att Silja går från Värtahamnen (hoppas d e så den heter) o d e mycke längre dit än ti vikingterminalen. Så vi tänkte hoppa på en buss som gick 18.00 från Vasagatan i Stockholm. Tåge va alltså framme 17.50 Märk, ja skrev att vi TÄNKTE göra d här alltså....


Efter att ha sprungi opp för 13 trappor me kappsäckar o ryggsäckar o allti kommit upp på fel ställe av Vasagatan gav ja upp (JAG GAV UPP!!!!!) o vi hoppa i en taxi. Billigt ble d ju int men ja hadd ju reservera lite extrapengar just för  sånhärnt o d kändes bara rätt att så fort o enkelt som möjligt komma ti hamnen o bara få sitta ner o vänta lite. Lite konstigt me tanke på att vi just hadd sutti 3 timmar på tåge, o före d flera dagar på buss  , men men, i nå skede tar tröttheten bara över. NU e vi alltså iaf hemma, sitter här o sir på högen ja har framför mig, foton, biljetter, brochyrer, program, armlänkar, godispapper, klistermärken.. .u name it! Ha tänkt fixa en liten "bok" om vår Bloggbussen-resa, me bilder, minnen ditt o datt. Ja, igen en av dom här sakerna ja ha TÄNKT göra...  


Just nu blir d dock inte, för NU ska ja lyfta gumpen från stolen, grabba min minsta lilla prins (den äldre sover ÄNTLIGEN!!!)  o slänga mig på sängen me honom o ha lite barnsligt skoj. E d nånting ja ha lärt mig av bloggbussen e d faktiskt just d, ja tror o hoppas iaf att ja ha lärt mig att släppa tage liiite, att va lite barnsligare lite oftare.


Minstingen va lite på sin vakt när vi kom, int alls lika hjärtligt glad som den här:

 


Kan förstås ha nå o göra me att vi va hemma typ 7 på mårån, o han verka ganska så mosig när vi stega genom dörren.

     

Ti sist piggna han till iaf, o börja nästan se ut som om han sku ha kännt igen oss ha ha, men lite fjär va han nog.

Fick muta me lite souvenirer från Kattegatt  

  


Ja har såååå mycke att berätta, sååå mycke fina bilder. Risken finns att ni int får läsa om nå annat än vårt Bloggbussen-äventyr nu på en lång lång tid , för gud va roligt vi ha haft, vilka vänner vi ha fått (för livet hoppas ja) o vilka minnen o upplevelser. Helt otroligt e d. 


Men nu alltså, barnsligt baby-skoj ti omväxling!!!


kramar o JÄTTESTORT TACK ännu en gång ti både STENA LINE, TWINGLY & ALLA VÅRA RESELEDARE!!! 

Ni har varit helt suveräna!!!!!


loppan


 
 
Ingen bild

mor tebax i skogen

21 juni 2012 12:21

Säkert skönt att vara hemma igen. Tröttheten efter ett digert program brukar komma lite efter att man kommit hem igen. Roligt att er resa var lyckad. ROligt hade nog också Pontus, Titos, Frank och Eva!

 
Ingen bild

Gammal Bekant

21 juni 2012 14:08

DU gav upp??? Har du lärt dig något på resan?

 
Ingen bild

Intresserad

21 juni 2012 15:10

Låt komma med reseberättelser och bilder bara, alltid intressant!

 
Ingen bild

Tanten

21 juni 2012 15:39

Trevligt att ni hade en lyckad resa! Men säkert känner du att borta bra men hemma bäst! Ha en skön kväll med familjen.

Loppan

22 juni 2012 12:16

Tack, lyckad va den allt! Visst e d bäst hemma, d tar bara sin tid att komma igång igen, me rutiner o ruljans ;-)

 
Ingen bild

Muminmormor

24 juni 2012 17:52

Oj Titos

 
Ingen bild

Muminmormor

24 juni 2012 17:55

Oj Titos oj Titos! Varför blev mitt inlägg censurerat? Ville bara berätta hur mycket jag saknar den ljuvliga "mini"-hunden, liksom hans minihusse som sysselsatte mej en knapp vecka!

 
Ingen bild

L8

24 juni 2012 18:18

int blir någo censurerat, du kanske ska ta glasögona på dig bara före du trycker vilt på knapparna :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards