Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Oj den Pondling. Om modersinstinkter

Av Loppan - 29 april 2012 12:05

Lille Pondus sover gott om natten nuförtiden. Sällan han vaknar före 4 för mat. När d lider mot morgonen däremot....ja, man kan ju lugnt konstatera att han int ha upptäckt d mysiga i att morna sig ännu 

Jag sku ju gärna ligga ti 7 som vi "brukar", elär ti 6, ELLER TI FEM DÅ ENS...... 


Ida va d 05.20, pigg som en mört. Han besteg både mig, fönsterbräden o annat i närheten, klättrade över stock o sten som om inget kunde stoppa honom, o ja höll koll, genom grusiga halvöppna ögon, tills ja somna!!!!

Där kommer modersinstinkten in. Samma ögonblick som hans små gubbfötter vippa till o han sku falla från sängen slog ja opp ögona o sträckte mig efter honom. Helt otroligt. Känner man faktiskt sånt på sig, fast man sover???

 


D e ljuuuuuvligt vårväder ida igen! Knappt så man tror d, man tänker ju att d ändå ska va kallt ute, men ida va d så varmt så ja ble rikit svetti. Hadd lurat ihop alla brudarna ti hundparken, hela slurven lyckades ja få me, T&t, M&m, C&r, o så jag, Tito o Pansar-Pondling förstås. Nunski ble hemma o vänta på morfar. Dom är i Tammerfors ida o ställer ut dammlappar. Alla me sitt heter d ju o ja hoppas allt går som dom vill. 

Riktigt mysigt i parken. Alla hundar kommer överens o ren d e ju superkiva. Tito har sina lite speciella ljudeffekter som nog avskräcker många men han e ju så snäll. Lite hårdhänt kan han va mot dom mindre, men d e allti lek.


Nu ti d väsentliga, Bloggbussen. Ja går omkring här i konstant magsvirr. D e ju så SPÄNNANDE!!! Int vänta ja mig att d sku bli så här! Just nu ligger vi på 8nde plats me 230 röster!!!!! Huuuur sjukt roligt som helst. Ja vill ju int ens hoppas på en finalplats, man blir så himla besviken sen, men hur ska man kunna låta bli? Ren tanken på en sån resa, några dar för mig att koncentrera mig på endast manolis (o kanske lite mig själv) känns helt overklig, helt super-mega-fantastisk. Nåja, nu e tävlingen igång ti 18nde Maj, alltså 3 veckor till. Vet int hur i friden vi ska lyckas hålla oss uppe på listan så länge......måste ja kanske bli en fuskis, tvinga er läsare att rösta för att ja ska blogga mer? 

D går väl som d går, men let´s alla hålla våra tummar o tår o ännu en gång ett stort stort tack ti alla er som röstar o röstat. Otroligt spännande e d här i vikke fall som helst, o ren d e ju en liten vinst i denna loppas liv.


puss på tomaten,


Loppz 




Rösta på min blogg i Bloggbussen 2012!

 
 
Ingen bild

mormorn

29 april 2012 12:44

Oj for dom till Tammerfors? Dom kommer att bli besvikna då dom kommer fram för utställningen där deras samlingar är uppställda takes place i Tavastehus!!!
Voj voj ändå!

 
johannes

johannes

29 april 2012 13:34

Det går väl bara att rösta en gång?

http://cinekreera.blogspot.se

 
Ingen bild

en röst ur dunklet

29 april 2012 13:36

eller kanske en gång per dag???

 
Ingen bild

last to know

29 april 2012 14:54

Aj aj ajjj, där siir man igen. Ja vet int ens var mina barn flänger kring mer...:-S

 
Ingen bild

mor i skogen

29 april 2012 15:32

Har dom helt stängt av värmen hos er? Undra bara då barnet sover med mössa på??? Ni brukar ju ha hett inne...

 
Ingen bild

Loppan

29 april 2012 15:36

Vi har alla fönster oppe, ja e så stressad så d boilar om mig, går nog just upp i rök me all spänning :-D
Mössan har han ju bara för att han e "in" ;-)
O ja, jag antar jo att man bara kan rösta en gång per ip-adress.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards