Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Familjen som inte blev av..

Av Loppan - 19 april 2012 22:00

Mitt liv e lite som en lekstuga. Hela jag luktar lekstuga. Nu undrar ni väl va ja ha sniffa på för o komma me dom här kloka orden. Ja me.... En gång sniffa ja hemskt mycke rök, av en liten brasa jag o Anna tände i ...ja just i en liten lekstuga. Ojj ojj va d rykte, o vi måste ju öppna för att int storkna därinne, o lekstugan låg precis utanför vardagsrumsfönstret, o därinne satt henns ljuvligt snälla föräldrar o titta på tv. Ja minns int mer sen, kanske lika så bra så...


Lekstugefiilisen har ja för att ja nu några dar gått o funderat på vafför ja ska va så naiv. Vafför ja gång på gång lika blåögt tror att DEN HÄR gången e d rätt, DEN HÄR gången får ja den lilla familjen ja alltid önskat mig. Nu vet ja att åtm några därute tänker att ja har mer familj än många andra, o jo, men ni vet va ja menar iaf. Vafför ska man som Ritva brukar säga, pissa sig själv i linsen, så gång på gång? när man vet (elär rimligtvis åtminstone borde veta) att d int blir så i slutändan iaf.  Nåh, huuuuuur som helst.


Den där familjen som int blev av va ut o gå ida. Int va d så ja tänkte, men d ble nu så. Från 2 ble vi plötsligt 5. Hupsista så d kan gå. Promenaden i sig ble rikit mysig, om man bortser från en hund som int visst vikke ben han sku stå på när d plötsligt va så många me på länken, o dessutom en utböling (ja ja, hingsta int opp dig nu, ja hitta int nå bättre ord just nu) som skuffa vagnen 


Ja..... o jo. Där va väl d. Dom där bilderna sen hej, lägg nu int ut dom på bloggen. Så nolot när d börjar cirkulera nakenbilder på en på näte    . Mor i stugan/skogen/stan/torpe/dike/sjön/osv/osv/osv sku bli så förargad du vet  


Nej om man sku försöka sova. Nej förresten, först ska ja laga lite övningsprov åt Nunni till imo. Shit förresten va han ha vari storkäftad ida! Sitt snälla int där nu o tänk " men HAN som e så dukti o snäll o beter sig så bra och och och". Times change o så även mitt lilla underbarn. Han håller på att bli ett dunderbarn ha ha. Skämt åsido, ja försökte förklara för honom ikväll att ja e precis lika våt bakom örona på d här som han. Antar att ja ha vari tonåring nån gång, men ja ha aldri HAFT en tonåring förr. D e en viss skillnad...


Nu dom där provena, sov gott allihopa!


Loppan

 
 
Ingen bild

Kent

19 april 2012 23:26

Jag har ett tankesätt som funkar för mig.
Stressa inte upp dig. Det löser sig i slutänden.

 
Ingen bild

mor under paraplyyyyt

20 april 2012 08:30

Man kan också säga att bitarna brukar falla på plats av sej själv till sist om man inte stressar för mycket-
Det var ju hemskt det där med lekstugan, kommer ihåg det. Ni var ju inte gamla då. Stackars Maj-Len och Nisse! Mycket har dom också fått vara med om.
Ha en skön dag trots regnet!

 
Ingen bild

L8

20 april 2012 09:16

Stressa??? Ja som tycker ja va ovanligt lugn o sansad när ja skrev sist..

 
Ingen bild

mgzs

20 april 2012 09:19

Så det var den andra lekstugan i ditt liv som brann? Och en större denna gång. Vad kan man säga? Sorgligt sorgligt. Men bygg en liten stuga nästa gång i stället, som du inte bränner upp! En stadig och stabil liten stuga.

 
Ingen bild

pyromanen

20 april 2012 09:23

Sku d nu allti bara va fråga om va jag bränner upp, o ner....

 
Ingen bild

Sabina

20 april 2012 18:08

Ack livet, ack livet. Men allt har en mening. Och så mycket ljuvligheter har man ju ändå kvar, trots att fantasierna såg heeelt annorlunda ut.

 
Ingen bild

erfaren talar förtroligt

21 april 2012 11:35

Du är så ung ännu. Du har tid för många familjer ännu!

 
Ingen bild

Förbipasserande Niklas L

22 april 2012 11:19

Så är det, träffade själv en som jag skulle dela livet och framtiden med. Vänner och bekanta varnade mig redan första veckan(!) och tyckte att jag skulle lämna henne före hon blåste mig på både pengar och annat. Men kärleken var både blind och döv, skit för mig men det jämnar nog garanterat ut sig med tiden. Det vet jag och det känns riktigt bra.

Så kämpa på du, d blir nog bra till slut. Barn är så viktiga även om dom är riktiga energitjuvar ibland :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards