Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Att dela med sig

Av Loppan - 29 september 2011 22:03

Dela med sig ska man göra, d vet var o en av oss. Däfför får ni ikväll ta del av Pondes röstresurser. Han va ganska slut ren när ja tog videon, däfför e d lixom int rikit nå sting i hans skrik mer .

 

Knäppte några bilder på vår Supernanny Nr.1 oxå.

Sisar heeeeento goes Nannyyyyy!

   

D ha vari en bra dag ida. Börja helt perfekt me en väldigt ovanlig morgon. Först fick ja stiga upp o tvätta mig i lugn o ro utan skrik. Sen fick ja, igen i lugn o ro, sitta i köket o äta morgonmål utan att Fisis antingen hängde över min axel o skrek så d slog lock för öronen eller över mina ben o dreggla ner mina byxor. Han satt, tro d elär ej, i sin sitter hela tiden o betraktade mig intresserat. Efter d här gick vi ännu på en nästan skön promenix me dogge+vagn utan att ja tappa nerverna en enda gång. Hunden ha skärpt till sig, jättemegamycke!!!


M va här o babysatt ida. Under tiden tog ja doggen ti hundparken. När vi kom dit va d förstås tomt o ja tänkte ta långlänken iställe, men tack o lov stanna ja iaf o borsta honom för vips tjolahej o så va där 8st hundar o härja me Titling. Super!


Nu leker ja me elden lite. Har en massa ja ska göra före bädden kallar o ja vill hinna få undan d ida. Kan ändå int tro att Fisis verkligen tänker sova "natt" from nu. Han somna på mitt bröst o ja testa på skoj lägga honom. D va kanske 15 min sen, ännu ha d int hörts nå....

Ska nog gå o börja me disken iaf.


Hoppas vi alla sover gott, imo e d ju fredag igen. Filmkväll in da house. Får hit lite folk o vi ska sii Kung Fu Panda 2an, d ni....  



Loppz


   

 
 
Ingen bild

mor i ljuvliga solskensvädret!

30 september 2011 10:05

Så bra att du fick en "normal" dag igår! Kanske hans mage börjar lugna sej så han kan sova lugnare. Spelade just upp hans skrik här, och Zarah blev alldeles till sej! Visste inte vad hon skulle ta sej till och sökte källan till oväsendet. Antar att hon skulle blivit en av de där mycket babyvaktande hundarna, liksom Sisar Hento. Tur i alla fall att han låter andra ha Ponde, fast han alltid kollar sin baby! lju

 
Ingen bild

Vännen

30 september 2011 10:37

Jessus man frågar sig hur det låter då det är sting i det!

 
Ingen bild

L8

30 september 2011 10:40

Då LÅTER d :-D
D här va mest bara smågrums.

 
Ingen bild

ritupitu

4 oktober 2011 09:00

Va bra att jag kan liksom höra han med den fina hudfärgen...hade glömt bort vilken volym å med vilken känsla han levererade med;)
Sköt om dig älskar er!

 
Ingen bild

rituratu

4 oktober 2011 09:01

Min kollega kom in och frågade om jag hade en hund här;)

Puss
Ps. Hon har inga egna barn Ds.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards