Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Nej, d här blir ingenting

Av Loppan - 17 juli 2011 15:36

Nä, faktiskt int. Ja e slut va ja än gör. Nätterna går ti att svänga o vrida, ungefär en gång i timmen byter ja sida ha ja räkna ut, så d e väl däfför d drar ut på mårån iställe. Ha börja bli standard me frukost efter 10, o ja som haaatar att stiga opp sent! Dagarna går sen så himla snabbt, en lång länk me doggen, läsa lite o lulla omkring utan att egentligen få nå gjort, försöka träna trotsigt hundfanskap, försöka förstå sig på sonen som ha ändra någo helt otrooooligt. D e väl för-pubertet, blandat me svartsjuka o kanske nervositet till o me, vem vet hur han egentligen ser på förändringen som närmar sig me stormsteg.


Va ut o plocka lite blåbär igår, d finns MASSOR! Hadd nog int tänkt att ja sku gå, känner ju mig som ett enormt blåbär själv!! men men, me lite sisu kommer man långt o vems hink tror ni va fullast när vi kom tibax VAH? 


17e Juli o mindre än en månad kvar, syftar förstås på Pontus igen. En kompis ti mig har beräknat en vecka före mig, men dom sätter igång imo för att babyn e så stor. Ja undrar hur d e me Pontus....har en känsla av att han int e helt liten han heller. Man undrar sa flundran när han ska komma o hur. Sku lixom va skönt att ha d undan...


Nä, ni siir d här blir int ti någo. Ska fläka ut mig över nån bädd nånstans o låta knoppnaveln peka mot stjärnorna.


Ha d gött allihopa!!


L8








 
 
Ingen bild

Gammal Vetare

17 juli 2011 16:35

Sonen är jämna år gammal, det är nog bara det! Ettåringar är ljuvliga, två-åringar trotsar, treåringar kan vara hur goa som helst, fyraåringar sitter på tvären jämt - osv osv osv. Ta det med upphöjt lugn, nästa år kan bli bättre!

 
Ingen bild

densamma

17 juli 2011 18:16

Jo så är det nog, barn har sina perioder, oftast är dom besvärliga. Säkert inte helt enkelt att bli storebror heller, det kan säkert bli fajter framöver. Eller så blir han helt betagen i lillbrorsan och det är bara morsan som är fel!

 
Ingen bild

annan morsa

17 juli 2011 18:17

Kul att du bloggat bloggat bloggat igen! Oroa dig inte så mycket för sonen, det är väl sånt dom hör till åldern, och han har väl varit med om en hel del de senaste åren av bloggen at döma.

 
Ingen bild

mor i stugan

18 juli 2011 13:15

Magstorleken är ju övergående, din hund är härlig och väldigt väluppfostrad, sonen är helt underbar - pigg och glad och hjälpsam - också om man börjar märka drag av tonåring i honom, så du ska inte misströsta. Allt blir nog bra!
Kram

 
Ingen bild

loppan

18 juli 2011 18:29

Jaaa...man undrar ju vikken stuga du sitter i mor...me dom rosenröda skildringarna. Men jåå, nu blir väl allt bra, me tiden o lite hormon-, och magminskningar.
kram

 
Ingen bild

Denerfarnapratarförtroligt

19 juli 2011 21:22

Per Aspera Ad Astra...det är väl inte meningen att det skall gå lätt! Men efteråt ser man väl med andra ögon på det hela?

 
Ingen bild

Bekymrade Bloggläsare

21 juli 2011 10:15

Hoppas verkligen dina datorproblem skall lösas! Vi väntar alla med spänning på nyheter från Mumindalen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards