Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Paddorna & ja

Av Loppan - 12 juli 2011 14:40

Ja hej ja..

Några dar sen sist. Sku skriva om orsaken ti d men ja ooooorkar int, vet int ens var ja sku börja o sluta. Hemska patetiska dagar bakom oss, hett o jävligt ha d vari, känns som ja ha spendera mina dar på soffan i halvslummer medan både "mini-ungdomen" ti son o tonårsdoggen ha lagra på sig mer o mer energi att reta opp mig me. ufff!!! Ha mått verklit dåligt men nu verkar d lite bättre, ti all lycka, d e ju några dar kvar...

Ti råga på allt föll sen en stor spegel ner o hadd sönder hela uttage o internetsladden, så dit for d lilla nöje. Ha fortfarande int fått d fixat, vet int hur d ska fixas o när d kommer att ske, men för tillfälle e vi ute på stugan igen, o hääär har vi åtm internet . På stugan ja, skönt o va här, o så länge som d e så här svalt klarar ja mig utan dusch (hur d går för dom andra vet ja ju int..)

Sonen e i full gång hela tiden, plockar blåbär, kantareller, planterar turban-liljor o hamrar på sin koja. 


Betydligt svalare ida, o inatt kl.05 när ja va ut o fläkta lite drippdroppa d ner svalt skönt sommarregn. D va så skööönt så skööönt att ja sku ha kunna bli ute o stå hur länge som helst. 


D ploppar ut babyn både här o där nu o ja börjar bli riktigt sjuk på att få ut lilla (?) Pontus därifrån. Man blir ju mer o mer nyfiken, hur kommer han o va, sii ut, allt d där. Har väl allt ganska fixat därhemma tror ja, sängen e fortfarande int hämtad men den finns o e klar för lilla Ponde. En byrå måst ja ännu skaffa o få hem, ti alla kläder. D ska ja förresten kolla nu, på IKEA borde dom nog ha nån bra relativt billig perus-byrå, me stora rymliga lådor.


Japp, nu ska d kollas IKEA. Tänkte bara skriva av mig lite så ni vet att vi lever o så. Ja e hemskt slö o flegmatisk, sku villa blogga mycke mer spudlande än så här, men man tager va man haver o nöjer sig me d. 


Ha d hur bra som helst så länge, så hörs vi snart igen!!


kram,

loppan




 
 
Ingen bild

Lantlolle

12 juli 2011 22:04

Välkommen tillbaka! Vi har saknat dina tirader!

 
Ingen bild

Anonym 1

13 juli 2011 12:10

Fint att höra att ni är ihop ännu och har det bättre nu då det är svalare. Krafter att kämpa bara, snarbt kommer belöningen!

 
Ingen bild

johannes

13 juli 2011 14:12

KRAAM! :-)

 
Ingen bild

Pupsik

14 juli 2011 21:59

Hemska patetiska dagar kan ta sej i reven. Shit va fort de går Loppan, de e ju bara några veckor kvar nu så blir det här en heltidsbebisblogg! Wiihoooo!

 
Ingen bild

Magen

15 juli 2011 13:36

apselut, ta sig i reven kan dom!
Fort? Tycker du d går FORT???
Ja, få sii va som händer me bloggen sen, nu blir d väl en del yllepyllemyspys-baby-bladder, men ja ska försöka sii till att d int tar över helt :-)
Måst ju hinna koka lite sylt oxå .-D

 
Ingen bild

seveneleven

15 juli 2011 15:30

Jaja, allt jag önskar dig är att allt går fort och bra + att du får SOVA sen efteråt också.

 
Ingen bild

nattugglan

15 juli 2011 16:04

Så får man ju önska dig en baby också som sover åtminstone lite på nättena!

 
Ingen bild

en som är med i stugan

15 juli 2011 19:21

Just just, så nu är man padda med...

 
Ingen bild

bloggläsare

16 juli 2011 23:07

Har du glömt bort alla oss trogna, förväntansfulla bloggläsare?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards