Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Dagen me nervsläpp nr.13252

Av Loppan - 2 maj 2011 18:56

Hej,


Vikken miserabel dag. Elär egentligen int, man har ju bara en förmåga att blåsa opp grejor ti d helt horribla. D behövs bara några små pyttesmå motgångar, tiräckligt tätt på varann följda, då e d kört. Som ida när ja kom hem, egentligen int alls på dåligt humör, bara trött i fötter o huvud, o så ber ja sonen ta fram 2 soppskålar ti maten. KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS, o där for Momis fina dessertfat me bubblor på undre sidan (som ja älska, mest av allt för att d va Momis) i golvet. 2 ble kvar, alla andra gick sönder, i tuuusen o en bitar över hela köket, o ja bara sitter där, i alla spillror, me ett blödande finger o bölar, över några fat!!! Ja ja, saker kan oxå ha värde, känslovärde menar ja, o d hadd dom här faten för mig. Iaf, ja samla mig, städa opp o gick ti sonen som satt ytterst nolo o lessen i mitt rum. Nu vet ja ju att han int gjord d på flit, o....olyckor händer. Ja kom mitt i hela rumban att tänka på just Momi, o va hon sku ha sagt när våra föräldrar sku ha läxa opp oss efter nå sånt. "D va bara tallrikar, huvudsaken att ingen stötte sig", sku hon ha sagt, "skit i faten". Precis så e d ju. Vi plocka fram Momis gamla soppskålar iställe, dom vita me sprickor i, som jag o Moffe bruka äta makaronivälling ur, o åt vår soppa.


Sen en 1,5h "länk" me Mari o här sitter ja nu igen. Klämmer i mig choklad bara för att ja ska på sokerirasitus imo , once a sluggo always a sluggo.

Humöre ble iaf bättre, promenixarna me Titling e min terapi. Allra bäst e d när ja går ensam, då beter sig oxå Tito av nån anledning mycke bättre, alltid. Ja fattar int vafför han drar o stretar så när d e mer folk me, som han int sku höra en över huvudtaget. Fast å andra sidan, går man ensam koncentrerar man ju sig själv oxå mycke mer på hunden, kanske lite ömsesidigt d hela?


Lyssnar på Loukas Giorkas för femtielfte gången, Nunni sku bli tokig om han sku va hemma. Ja bara älskar den här låten, allt utom rap-skite i början.


Gissa va d mer e för dag då, än allmäna nervsläpps-dagen? Ni kommer aldri o tro d här, för ja gör d knappt själv .

Men jo, d e faktiskt dagen ja aldri trodd sku komma, dagen då ja våga klippa håret KORT   

Ja våga ja våga ja våååågåaaaaaaa, o d ble bra o ja e mer än nöjd   .

 



Så där, nu ska ja hitta på nå annat o göra. Tvinna i mina korta hårtussar kanske, bara för att d känns så myskot..


Hepp i Hagen,

Loppz 

 
 
Ingen bild

mor i skogen

2 maj 2011 19:29

oj nej så synd om er! Stackars sonen, han måste ha känt sej eländig. Han som är så ivrig att hjälpa. Litet fumlig och håsig ibland, men det kan han inte rå för. Men som du sa, det var bara fat och skärvor! Och så mycket skärvor måste ju betyda en jäkla massa lycka!! Suuug på det du!
Men så du är modig som gick och klippte håret! Jag har länge tänkt göra det men inte haft mod! Du ser ut som en helt annan mänska, helt snygg men kommer att vara lite ovant nog! Men säkert bra för håret.
Om det tröstar dej har vi inte heller alls haft någon bra dag. Så vi hoppas på en bättre morgondag!

Kramar

 
Ingen bild

samma gamla mor i samma gamla skog

2 maj 2011 19:30

Är det annars modernt med kort hår nu?

 
Ingen bild

dot

2 maj 2011 19:32

Knappast. När ha ja senast gjort någo som e modernt?

 
SpiderMom

SpiderMom

3 maj 2011 00:27

Uje, så det kan gå. Men men. Livet är sånt ibland. Vad du e fin i håret, så modigt, och snyggt! KRAM!!!!!

http://spidermom.bloggplatsen.se

 
Carola

Carola

3 maj 2011 09:39

Nåmenn..jag vet precis hur mycket det harmar när saker som är viktiga för en går sönder..:(
Stackars gossen, det var nog inte roligt för honom heller..men sånt händer!!
Du blev iaf jättefin i håret..!! :)

Fin blogg har du oxå!! Många goda matrecept som jag nog kommer att låna av dej.. :) Jag brukar vara här o titta ibland, men har ej kommenterat förrän nu!!

http://www.bloggen.fi/fantasy

 
Ingen bild

L8

3 maj 2011 10:43

Hej Carola,
Roligt att du tittar in, o ännu roligare om du gillar recepten, bara att välja o vraka då :-)
D kommer nya lite nu som då.
kram

 
Ingen bild

Anonym 1

3 maj 2011 11:20

Var det efter att sonen slagit sönder faten som bilderna av dej i nya frisyren togs, då du ser så bister ut på bilderna? Inte ditt vanliga spralliga glada lopp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards