Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Iron-woman :-)

Av Loppan - 3 februari 2011 07:05

Ha ha, ida e jag glad. Ja ja, stabilileten själv, men vem bryr sig? Igår va en HEMSK dag, på alla sätt o vis. Ja kan int komma på en endaste liten sak som sku ha gått bra. Kanske d va just d, d rann lixom över o inatt psyka ja mig själv ti att ta i me nya tag? Va vet ja, men ja kände d ren när ja tog dom första stegen utanför dörren imorse, hur d kändes bättre på någo vis. Sen kom ja ti jobbet o hitta en bild, bara en liten enkel bild, me några bifogade ord förstås, o bubblet va där igen, i min mage. Visst fan klarar ja d här igen, dåliga dar e till för att följas av bättre dar. Dåliga dar kommer för att vi ska komma ihåg hur bra vi har d egentligen, o hur duktiga vi e på att jobba oss upp ur dom där svackorna. Visst måst d ju va så?


Här e bilden ja fick:

 

Söt elä hur? En sån vill ja ju va, tänk att bli ihågkommen som stål-loppan, hon som allti klara sig. D sku va någo d   


Har int nå mer på hjärta just nu, men ja önskar oss alla en superskön Torsdag! nu e helgen nässstan här   



Stor kram,


loppan

 
 
Ingen bild

en av de deppiga

3 februari 2011 08:47

Vilken ljuvlig bild! Den ska du ta till dej och tänka på då det känns FÖR JÄKLIGT! För det gjorde det nog igår, du var ju helt ifrån dej, kände inte igen dej alls. Vi blev nästan rädda. Men klart att allt du bär på måste komma ut någon gång.
Super fint att dagen börjat i helt andra tecken idag! Du/vi ska göra allt för att den fortsätter lika bra.

Det var ju inte heller bara du som hade en dålig dag igår... Men idag blir det andra tag!

Tjipp tjolahej vilken fin dag vi ska ha!

Kram och skratta upp dej - mitt i eländet! Tiden läker allt, allt, men det tar tid.

 
Ingen bild

vännen

3 februari 2011 08:48

Jaså ingen stålkvinna men nog en stålloppa, det är väl ett strå vassare!!!

 
Ingen bild

Anonym 1

3 februari 2011 08:54

En stålloppa måste ju vara mycket starkare, tänk den har all sin styrka koncentrerad inom det runda skalet!
Ja en stålloppa, det passar som handen i handsken.

 
Ingen bild

mia

3 februari 2011 08:59

En fin bild av den blåa loppan mot den granna bakgrunden. Var kommer den ifrån?
Passar för övrigt dej perfekt! Den kunde vara din bloggsymbol eller hur?

 
Ingen bild

Ge järnet!

3 februari 2011 10:46

Sååå ska det låta! Upp med svansen också, ifall loppor nu har någon!

 
Ingen bild

loppologen

4 februari 2011 08:13

Ha ha int har väl loppor svans? Och var sitter den i så fall? Och hur ser den ut? Ha ha!

 
Ingen bild

Entomolo-mekaniker

4 februari 2011 11:08

Entäs "pigg som en svetsloppa" då? Med kometsvans!

 
Ingen bild

svanslös

5 februari 2011 07:56

Ja har väl ingen svans, komet- elä annan....? eller...?

 
Ingen bild

matilda

5 februari 2011 12:15

hej, jag tänkte tipsa dig om en sida där du kan tjäna lätt tjänade pengar. Te.x att du ska trycka på en gilla knapp på facebook så får du 25 kr, hur lätt är inte det lixom. Jag kör på att värva vänner. Bli medlem här: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=24299

kram matilda :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards