Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Dit for d...

Av Loppan - 1 september 2010 07:24

ALLT ja skrev. Ja älskar datorer ibland, speciellt dom ja i kontakt me dagligen, alltså på jobbe o hemma. Dom e helt f***ing underbara   

Hadd alltså skrivi en maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassssssssssssa.

Nu e ja ganska sur, men ja ska försöka få ihop d ja skrev en gång till, försvinner d oxå hör ni antagligen int från varken mig elär den här datorn nå mer, nånsin..


Vill ju börja me o  TACKA  er alla för era ord o åsikter efter gårdagens inlägg. D kändes såå bra o läsa dom. Int kommer ja att sluta blogga, o int ändra nån stil heller. Ja har ju min stil, o d e nog den enda ja behärskar   .


Onsdag ida o ja trooooor mig känna att d e en bättre dag idag. Värken finns kvar förstås, vart sku den försvinna? Men ja har en ny tid ti en ny läkare imo dit ja ska gå o för 157e gången berätta min historia. D leder elä leder int nånstans, men ja far nu dit iaf.

Ikväll börjar sonens scouter, o då ska ja ut o scouta kläder ti helgens vigulej. Hoppas ja hittar nå. Sku villa ha nån ny kjol o lite strumpbyxor/leggings, men ja e ju så dålig på att shoppa kläder. Däfför ja går i mina gamla lumpor år ut o år in.

På tal om scouterna ha vi anmält manolis ti en kockgrupp i år. Den e för årskurs 4-6 men dom sa att han får va me bara d finns platser kvar. Den börjar ida så vi får säkert veta sen. Ja hoppas han kommer me, d sku va häftigt o så bra för honom. Simklubben ha vi fortfarande int fått veta nå om, men ja antar o hoppas att den oxå fortsätter i höst.


Igår va en annorlunda kväll hemma hos oss. Efter heerkatt för både löövli o mig tog han GUMMIsonen o C o for ti Caribia o simma. Ja tog Viblan på långlänk o sen bara njöööt ja hemma av lugn o tystnad. D va så skönt, inga non-stop frågor, ingenting. Bara jag, o Viblan förstås, i vårt egna lilla bo.

Känns ju lite konstigt att skriva att d va såååå skönt o va ensam hemma, men sån e jag, inge att göra åt d. Sen tyckte ja ju nog, när dom andra kom hem, att d verka som d sku ha gjort dom gott oxå, int bara mig. Eller??

Lite underligt kanske. D e ju int så att ja gör saker ja annars int sku göra elär nå, d e nog bara juttun me att va ensam.


Sen va d tal om Hösten. Den e nog här nu, o skönt e väl d. Får mig att längta ti Nagu. Dit måst vi snart igen. Nunni har massor kvar att göra på kojan innan vintern, o jag, ja ska ju plocka svamp (som int lär finnas) o dricka rö....förlåt hemvin. Ha ja förresten berätta om vårt hemvins-projekt?

Hadd en massa rabarber över, å så gick ja ju o fick lite hemvinsbyttår här i ett skede, så ja tänkte, why not. D va mest på skoj, o för att ja hitta ett helt annorlunda recept på näte. D va rabarber, äppel o russin i, o d tog nog närmare 12 veckor d hela. Ganska länge alltså, me tanke på att man kan laga vanligt äckel-hemvin på en dryg vecka. Anyway, nu e alltså vine klart, o ingen tror mig förstås utom löövli, mor o far som ha smaka, men d e GOTT!


Nåja, nu ska ja testa få opp d här inlägge igen.........


kramar för en lång tid framåt om d int lyckas!


loppan



 
 
Ingen bild

din guube

1 september 2010 11:10

ja vill bara säga att jag inte förstod begreppet "kämpe" förrän nu :-)
du är strong,och så är du så saatans vacker i din nya frisyr :-)

 
Ingen bild

gladare mor

1 september 2010 11:29

Så glad jag blev i morse av att läsa dagens blogg! Det riktigt värmde hjärtat! Ett helt "annat ljud i skällan" som din momi skulle ha sagt.

Så fint att du kämpar på! Och så fint att din större gubbe förstår att ta din mindre gubbe med på gulej så du får den ro du just nu behöver. Jag tror att ni flickor kan behöva litet (tyst) tid för varandra där hemma!

Kämpa på!! Det blir bättre, fast eländet inte verkar att ta slut. "Hiljaa hyvää tulee" säger finnarna, som har en massa bra "ordspråk". Det viktigaste är att hålla modet uppe och hoppas!

 
Ingen bild

glömsk mor

1 september 2010 11:33

Ännu:
Hösten välkomnar jag nog INTE ännu. Vi hade en så fin sommar att det är svårt avstå.. Också om de mörka kvällarna med ljus etc har sin tjusning.
Havsvattnet var tyvärr mycket kallare igår och idag än förra torsdagen.
Din frisyr är jättesnygg!
Intygar att hemvinet var bra, faktiskt ingen hemvinssmak. Dessutom - på gott och ont - var det ju inte så svagt heller...

 
Ingen bild

loppz

1 september 2010 11:48

jaa jaa jaaa jaaaa, HUUR LÄNGE ska ja få mig för d där ena inlägge???
O ännu ti dig du glömske mor, frisyren e INT den på bilden :-D

 
Ingen bild

road mor

1 september 2010 11:50

Få dej? Menar du hemvinet? hah hah hah haaaaaa! Så starkt var det väl ändå inte! Och jag menade inte så, faktiskt inte!

 
angelina

angelina

1 september 2010 12:46

äääääälskar din blogg:DDDD

http://www.angelinasliiife.blogg.se

 
Ingen bild

Datoroperatör sedan urminnes tider

1 september 2010 15:06

Inte försvinner något, det bara kommer bort! Din text irrar nog omkring någonstans i cyberrymden. Den kanske kommer fram där - och när - du allra minst anar det...

 
morkullan

morkullan

1 september 2010 15:55

Kiva om Nunni får börja i kockgruppen, tror det skulle passa honom.Hoppas att denna doktor du nu skall till skulle kunna hjälpa dej,det är ju för jobbigt det här....men troligtvis bara att kämpa vidare,och det är du ju duktig på.Ha det så bra du kan kramar

http://abcd

 
Ingen bild

den fyndiga

1 september 2010 16:25

... din text kommer fram i cyberrymden - när du minst anar det och minst önskar det....

 
Ingen bild

mor i skogen

1 september 2010 21:37

GULLEGRATTIS till jubileumsdagen!!!
Vi har också en sådan! tar just lite skumpa!
Kramar

 
Ingen bild

loppz

2 september 2010 06:50

Ma taaaack mor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards