Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Lopptorg & Underkläder

Av Loppan - 21 augusti 2010 21:10

Ja hejsan jaa,


Så va d Lördag igen, o ja ha int blogga sen sen sen...ja int på lääänge iaf. D ha ju vari fullt opp som vanligt, egentligen me ingenting men ändå hinner man int. Konstigt...

Igår fyllde Kårkulla som ja jobbar för 50 år. D firades me sovmorgon, jubileumsmässa i Domkyrkan o sen festmiddag på  Piug i Pargas. Va helt okej, ble faktiskt imellanåt så rörd att håren reste sig på både armar o ben   . Va glada dom klienterna va, o så dom visa d. Kommer nog int ens ihåg hur många kramar vi fick, jag o Miskelainen som oxå kom dit när han va färdig me sitt på jobbe. Sånt borde man ordna oftare, fast int i så stor skala men lite mindre grejs. Dom e ju ändå sååå nöjda över sååå lite.

 


Nog om d, jobb e jobb o int välkommet en lördag som denna. Ida ha vi fira me sovmorgon igen. Sen ble d en impuls-utflykt ti Loppis. Ja e int hemskt förtjust i loppisar, tycker mest d e lite sjabbigt o luktar sunk-skunk, men man ska aldri säga aldri, o jo nej, ja kom visst int tomhänt hem   . Sonen hitta MÄNGDER me stuff o tyckte d va den bästa butiken han vet (allt va ju sååååå billigt). För mig ble d en bunt gamla serietidningar åt sonen, en nyckelkjed o en massa jävla godis. En liten fråga bara, vafför säljs d godis o mat på loppis? e dom oxå använda?


Ikväll ha vi vari på en usel (mot slute ble den lite bättre) bio CATS & DOGS o efter d ti Mäkkärin på hamppare (ja undrar när ja ska lära mig att d int lönar sig äta glutt.hamburgare) Efterrätten, en McFlurry elä va dom nu heter me maränger o grejs va iaf supergod o supersöt.


Några bilder till, sen blir d soffan o filmdax för mig. Ja hoppas dom andra ha orka vänta.....

                      


puzzar ti er så länge, o gör allt ja int sku göra   


loPPan



 
 
morkullan

morkullan

21 augusti 2010 22:01

Moi!Måste bara säga att jag hade vissa fördomar mot loppisar i början. Sedan jag har besökt några loppisar tycker jag att det är kiva och intressant,alltid kan man göra någo fynd.Jag förstår att gossen tyckte det var "lajban".Ha bra!

http://abcd

 
Ingen bild

mor i skogen

21 augusti 2010 23:53

Jaså du var på loppis! Tänk att man fick uppleva den dagen också.
Jag är verkligen ingen loppis-fan, men säkert kan det vara kul att kolla någon gång, och jag har hört/sett att folk gjort fina fynd. Lukten avskräcker också mej...

 
Ingen bild

mimmulimia

22 augusti 2010 09:30

hahaaa, jag känner igen det där :D för 2 år sen tyckte jag ännu att loppisar var det ÄCKLIGASTE som fanns, riktigt sunkigt och bläää. MEN så tog mej sambon till Miljoonatori här i Borgå och de senaste 1½ åren e ja HEEEEELT fast... Det är väldigt sällan jag kommer tomhänt hem från en loppis och då går jag ofta på loppisar!
One mans trash is verkligen another mans treasure :D

 
Pupsik

Pupsik

22 augusti 2010 09:31

Loppisar i mitt hjärta! Bara man undviker de där borden med halvtomma dödöflaskor för en euro. Förresten blir jag glad när din rubrik hintar om underklädesinlägg och så klickar jag mig hit och så innehåller inlägget faktiskt underklädesmodellbilder! Sådan hög kvalitee på denna blogg! :D

http://pupsikgoes.com

 
Ingen bild

loppan

22 augusti 2010 09:32

Nå nu e d väl så. Ja minns en gång för flera år sen då ja tvingades me ti ett stoooooooooooort loppis utanför Stockholm, typ nån parkeringshall. D va skitroligt!

 
Ingen bild

loppan

22 augusti 2010 09:34

hög kvaliteeeeee, dom orden ringer i mina ööron lääängeeee :-)

 
Ingen bild

mor i skogen

22 augusti 2010 10:39

Oj oj du menar Skärholmens loppis, där vi strosade omkring och hade kul för många år sedan... Kommer ihåg det jo. Sen dess har jag inte varit på loppis!

 
Ingen bild

mimmulimia

22 augusti 2010 14:06

jag ahr bara HÖÖÖRT om Skärholmens loppis. de lär vara keikkor det :D

 
Ingen bild

loppisvännen

23 augusti 2010 15:37

skörholmens loppis är onekligen något alldeles speciellt i sitt slag. Det ordnas bussresor dit, folk åker långa väger för att "loppisa" hela dagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards