Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Måndag morgon & tusen tankar

Av Loppan - 9 augusti 2010 06:58

Hej på er,


Så va helgen förbi, o en sköön helg ha d vari. Bara löövli o jag, o viblan förstås. Vi ha sovi länge o frukostat gott, småshoppat o stormvattnats, sugi på kräftor o gått på bio, o gjort d vi gör allra bäst, nämligen suttit på gågatan o kritiserat folk, o så ha vi gjort en del ja int tänker dela me mig av, åtm ännu....

Stora beslut o växande leenden, va ska ja säga?


Ja ja, måndag alltså. D e grått ute o ja tycker hösten verkar närma sig me stormsteg, hur ändra d så plötsligt? I o för sig e ju hösten mysig, mörka kvällar, kall frisk luft o vackra löv, alla stearinljus man får plocka fram, men samtidigt skrämmer mörkret mig i år. Vet int varför.


I helgen som kommer e d meningen att vi ska ha 2 kidz, int bara ett gummibarn alltså utan 2. D e länge sen han ha vari hos oss o d ska bli riktigt kul, speciellt att si Viblan o lillhusse återförenas   .

Vi ska iväg på kalas oxå i helgen, o int bara ett där heller utan 2 minst   . Man får sii va som händer, har en massa på gång i veckan oxå. Tror d e Konstens natt på Torsdag, så då kanske vi går ut en runda på stan. Brukar hända allt möjligt roligt då.


Fick tråkiga nyheter igår, sånt som får en att stanna opp o fatta va man har, o hur lätt man kan mista allt. Live kan vända på endast några sekunder, o sen kan d va försent att göra nå åt saken. D borde man komma ihåg lite oftare tror ja, så sku man visa den uppskattning o kärlek man känner lite mera.


Nåja, nogflummat, ni undrar väl va d e me mig egentligen   . D e lugnt, ingen panik ja lovar. Ska skida iväg o börja me chokladmoussen nu, den ska ja laga på choklad ja glömt o köpa....


chokladlösa kyssar,


loppan



 
 
mixu

mixu

9 augusti 2010 11:03

kramar

http://hoglund1972.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Meteorolog

9 augusti 2010 11:48

Långt ifrån höst änsålänge, över 20 grader i vattnet. Dendär Jakob som kastar kaalder stein i vatne har tills vidare lyst med sin frånvaro. Mörkare kvällar är det visst, men det är ju bara mysigt. Lycka till med moussen, glömde du chokoladen kan det ju alltid bli vaniljmousse!

 
Lina Holgersson

Lina Holgersson

9 augusti 2010 18:42

Just nu har jag två superbra tävlingar uppe på min blogg. Tänkte om du var intresserad. En kan du vinna valfri hårförlängning och en kan du vinna snygga underkläder.
Har även rabattkoder mm om du är intresserad av lite billigare shopping ;)
Om du inte är intresserad ber jag om ursäkt!

http://lina.bubbleroom.se

 
Ingen bild

6ten

9 augusti 2010 22:33

Kan varken bjuda ut hårförlängning eller rabatter, men snacka om konstens natt!!!
Jag ska va BARNVAKT åt de lilla oskyldiga lilla livet här på lördag, så konsten börjar för min del kl 15.30 o slutar vid midnatt!! M har ordnat skjut t/r så hon e väl lugn tills hon kommer hem till rödgråtna A o morfar, vardera av egna skäl!! Snälla, håll tummarna för de e 2:dra ggn han e m nån annan än ma eller pa!!! Ktamar fr HOPPLÖS!!

 
morkullan

morkullan

10 augusti 2010 11:01

Hej! Måste först önska Sixten lycka till på lördag! Det går nog bra skall du se och det är alldeles för ljuvligt att få vara tillsammans med de små liven. Hoppas att Manolis kommit bra igång med skolstarten. Spännande är det också att följa med Mickes "tobakslakko" Har han nerverna på helspänn därhemma? Allt gott ditåt, kanske vi ses på torsdag.Kramar

http://abcd

 
Ingen bild

loppz

10 augusti 2010 12:51

Alla har nerverna på helspänn hemma hos oss nuförtiden, så ingen skillnad där int. Men d lugnar väl ner sig igen nån gång, kanske..
Skolstarten ha börja me buller & bång. Nu ska vi börja träna "ensam hemma". Najs....
Ses om vi ses på Torsdag jo!
kram

 
Ingen bild

lugn - i stormen

10 augusti 2010 15:17

Tror att allt lugnar och jämnar ut sig då skolor och jobb väl kommit i gång och alla puzzelbitar hittat sin plats. Ni har haft det stressigt och behöver säkert bara litet lugn, lugn, välsignade lugn!

Kämpa på, båda två!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards