Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Hälsogott...(nästan)

Av Loppan - 16 augusti 2009 16:40


Hej igen!


Några timmar sen sist o va har vi gjort? Int e d mycke, men d behöver d väl int va heller en grå & solig Söndag.

Vi ha stekt hälsoplättar (nästan alltså). Va i full gång me o börja vispa smet o hadd skicka sonen efter sylt då ja märkt att vi hadd typ 1/3 dl vetemjöl :-O

Tja, va gör man, improviserar heter d visst. Hadd både råg- o grahammjöl så ja börja vispa iaf. O vettni? plättarna ble huur goda som helst!! Ingen märkt nån skillnad alls. O visst va dom ju liiite nyttigare iaf ;-)


Trampa vår dagliga tur ti jobbe så nu e d fixat o nu ha vi just äti. Nunski glor på Strömsö. . .

Imo e hans sista dag sommarlov, konstigt va fort d ha gått. Tänk att han ska börja på 2an nu min lilla knodd! Hoppas d går bra att komma in i rutinerna igen, men d tror jag nog. Han ha ju fått öva lite nu då han hängt me mig på jobbe, stigi opp o så. Dom sparar o håller på i skolorna o en av följderna e att ettor & tvåor och tvåor & treor kommer att slås ihop på nå myskoga sätt. Helt jättedumt tycker jag. Nu när klasserna annars oxå e stora o stökiga. Tycker oxå d e helt sjukt att skolbarnen äter en lunch värd 65 CENT dagligen!!! Ja menar, vafför ska d allti tas från ungarna, dom som så kuulemma e vår framtid!


Ja ja, nogjämrat. Ja föredrar faktiskt att jomssa ;-)


Heippatirallaaa!!! o skön söndagkväll!


loppan


Hejjj ja tänkt glömma recepte på hälsoplättarna!!


1,5 dl graham

0,5 dl råg

0,5 dl vete

0,5 tsk salt

2 tsk socker

2 ägg

6 dl mjölk

1 msk smält smör

0,5 tsk bakpulver (precis innan du börjar steka)






 
 
Ingen bild

Anonym Anna

16 augusti 2009 18:10

Ja här landar man igen i loppans blogg! Den hör liksom till dagsprogrammet, annars är det något som fattas. Nu fick man ju ett hälsosamt plälälälätt-recept också.
Sonen gillar Strömsö? Jag med!
Ha en skön fortsatt söndag!

 
Ingen bild

loppan

16 augusti 2009 18:24

oj va glad ja ble av d, en del av dagsprogrammet:-)
Ha d bra, o jo, sonen älskar strömsö. han e lite udda.... :-D

 
Rickelito

Rickelito

16 augusti 2009 22:11

Ja, en finne av den där storleken vill man inte skaffa sej ;)

http://rickelitosreality.blogg.se

 
Ingen bild

en finne igen

17 augusti 2009 08:07

Inte har du väl bara detdär med fri improvisation hemifrån? Man tager vad man haver...och ibland blir det riktigt gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards