Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Reptilvitaminer & Rostbiff

Av Loppan - 14 augusti 2009 19:16


Hu sku jaaa ha kunna veta att ugnen på jobbe va SÅ mycke effektivare än vanliga skitugnar!?! Liite bättre visste ja att den va, men men, int nu sååå.

Efter att ha tillagat mitt livs 1a rostbiff vet ja nu va ja ska göra annorlunda o va ja gjorde rätt (jo d fanns sånt oxå) ;-)

Den ble nog helt ätbar fast den va för länge i ugnen, o ja bara brinner av iver att få kasta mig över en ny köttklump. D e såå roligt att testa nya grejer, ja int nya så, men nya som så att jag int ha försökt mig på dom tidigare.


D ble en låång dag på jobbe, men sonen betedde sig ganska exemplariskt o skar korv, vitlök, potatis o annat så knivarna glödde. Vi fick allt gjort, både "norm-jobb", cafébullar ti frysen o så morgondagens beställning.  Hann me kaffe o bakelser oxå, avskedskaffe för Linda o Attelainen som flyttar ti Bryssel i Onsdag. Ja kommer att sakna dom båda massor, men vet ju att vi ses igen. Hoppas allt går superbra för er Linda o en bauTakram kommer här iställe för den du int fick på jobbe då ja vada i köke ;-)


Fredagkväll nu o riiiktigt skönt att bara göra ingenting. Sonen ha sitt på Madicken o Emil o ligger nu i bade. Vi har d riktigt lyxigt i badrumme, me radio o tända ljus. Myyysfaktor 1000 minst :-D

Imo ska vi sova halvlänge, sen kanske koka lite baggvälling, vem vet. Far o fixar d sista på jobbe, en sallad o bröden ska gräddas, sen e vi fria ända ti söndag kväll, då måst ja oxå ti jobbe en sväng....


D börjar va kallare om mornarna nu, ida FRÖS Manolis!! Man märker nog att sommarn börjar dra sig tillbaka. Jävlar ska den göra d för???

Förresten hitta vi väääääärldens snyggaste huppare åt Nunni ida!!! En svart en me New York-texten i rött fram o en snygg bild bak, o så e den så där jätteskönt mjukluddi inuti, i svart. Såååååå snygg!!! Pengarna ja hadd på mig räckt dock int till (den va liiite dyrare än va ja hadd tänkt mig..) så vi får plocka opp den imo efter jobbe iställe. Han verka faktiskt tycka om den själv oxå, vikke e roligt för d e så sällan han verkligen bryr sig om nå han sätter på sig.


Jaaa jaaaa, va ska ja nu sitta här mer o drilla på om oss o vårt, ni har väl alla annat att göra, en Fredag som denna....;-)


Psssst, 7 days to go :-D :-D :-D


räkne-loppan


Psssst 2, nedanför kan ni sii den stora fina målningen av min son som fanns på väggen på M/S Isabella :-)









 
 
Ingen bild

the lonely one

14 augusti 2009 20:05

så det blir ingen Tarjoustalo huppare då?

 
Ingen bild

hupparn

14 augusti 2009 20:11

visst blir d d, om d finns ännu. ble bara sååå förtjusta i den här, o den e varm!

 
Ingen bild

ap-eritif

14 augusti 2009 20:26

Var det på vägen till bollhavet han blev avporträtterad?

 
Mange B

Mange B

14 augusti 2009 21:26

Meeeen, Nunni var ju på kort hemma... Jag minns när vi skojjade med honom om monkeykortet hemma hos er, stackarn! Vad har han för storlek nu? Kram på er båda!

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

morfadern i skären

15 augusti 2009 07:42

Nunni är inte "på kort" - han bjuder gärna och gratis på sig själv! Apa eller inte!

 
Ingen bild

apmor

15 augusti 2009 10:56

Liiiiiiite humor i skären om man får be :-)
Nunski växer snart om mig, d mesta han har e storlek 140 :-O, min lilla apa :-)

 
Ingen bild

morfadern i skären

15 augusti 2009 11:05

Joooo, han har ju att brås på! Händer o fötter som sk-th-sl-ck...och en viss höjd över pelagen!

 
Ingen bild

en som varit med länge

15 augusti 2009 12:07

det där var fult sagt. Loppan har varken särskilt stora fötter eller händer! Eller menades det någon annan...

 
Ingen bild

en som varit med ännu längre

15 augusti 2009 13:23

avsåg dom andra generna! ursäkta en yngling om nån tog illa upp!

 
Ingen bild

en annan släkting

15 augusti 2009 13:50

ha ha ha

 
Ingen bild

jomssare

15 augusti 2009 16:55

en massa jomssande hit å dit om bulla å mat, om Nunni å beställningar, visst de e dagliga live, men lite annat ibland va?

 
Ingen bild

cyklist

15 augusti 2009 19:04

va nu föll jag av pinn! Jomsande om bulla ? Det har här väl inte förekommit ?
Fattar inte vad jomssaren menar, eller är det håmsan? eller håmsaren eller nån annan från Mumindalen som varit ute o cyklat?

 
Ingen bild

loppan

15 augusti 2009 19:22

hmm, int vet ja, d e nu va vårt liv e nu när jobb/skola börjar igen. Förra helgen va d cruise, nu cykelutfärd. Vi må va tråkiga, men vi trivs så bra så. Ännu ett liiitet tillägg, man behöver ju faktiskt int läsa vidare om d int intresserar :-)

 
Ingen bild

inte inblandad, men som blev arg

15 augusti 2009 19:43

men för fan du jomssare, ingen tvingar väl dej att kolla den här bloggen?? Skriv själv bättre om du kan. Har följt denna blogg länge och tycker den är en av dom bästa. Du kan ju också kolla hur den placerat sig på blogglistan... För tillfället övertygande första plats!!!

 
Ingen bild

Anonym beundrare

15 augusti 2009 19:57

Nå inte har det ju talats mycket om "bulla" i denna blogg (jomssaren är tydligen från Finland)! Med tanke på att bloggaren är konditor kunde man vänta sig mycket mera "bulla". Jag tycker detta är en förvånande omväxlande och kul blogg. Du jomssare behöver inte alls läsa den! (vad är en jomssare förresten?)

 
Ingen bild

lonely mother

15 augusti 2009 20:26

Måste nog försvara lopplottan nu mot osaklig kritik. Tycker uppriktigt att den här bloggen är den mångsidigaste och mest omväxlande jag läst. Det är klart att alla stöder sej på det område man verkar inom, men lopplottan har fått in så mycket olika grejer i sin blogg att man häpnar. Och hon skriver om sådant som borde intressera alla, inte bara om make-up, klädinköp, skor och drinkar. Dessutom tycker jag hon är kul att läsa!

 
Ingen bild

nobody can please everyone

15 augusti 2009 23:19

FORTSÄTT I SAMMA STIL - ALLTID IRRITERAR DET NÅGON!

 
Ingen bild

en annan bagare

16 augusti 2009 08:33

Nu kom jag på det, "jomssaren" stackaren måste vara hungrig och därför irriterar det honom/henne att läsa om "bulllla" och mat! Sååå är det. Så kanske vi ska tycka synd i stället? Kanske du bjussar på en "bullla" om han sticker sig in på jobbet ditt?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards