Loppan & Livet

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Loppan - 12 november 2011 13:30

Ja måst ju bara tigga  lite åsikter om mitt nya jag. Klippte mig äntligen som ja int ha våga förr. Själv e ja supernöjd, va tycker ni? Hiss elä diss, najs elä bajs, ska ja gå o gräva ner mig????

       

Pussar o kramar, jo ti dig me kent, roligt att du hänger me ännu!


Loppan

Av Loppan - 12 november 2011 12:08

En gång i tiderna brevväxla ja me en ung man i Edsevö (Österbotten). Vi bruka hemma skoja o kalla d Ödeshög, för att d va så litet antar ja. Just så känner ja mig nu, som en rikti ödeshööög. Allt känns jobbigt o motigt o självisk som ja väl e känns d som ja int kan göra nånting av d ja själv sku villa. Hundträningen ha gått några ordentliga steg bakåt, kanske tonårstrilskas men d e iaf som Tito varken sku sii elä höra mig när vi kommer utanför dörren. Ganska frustrerande att stå o vifta me 1722 sorters hundgodis o låta löjligt überposivit när hunden ba läähär efter allt o alla andra på gatan. Dessutom ha d vari fuktigt o asigt väder nu några dar, vikke för me sig att ja efter länkarna måst ner o tvätta hunden, medan Ponde ligger oppe i vagnen o galltjuter. Sen ska djuret torkas ordentligt för att int få hotspots elä nå annat skit, (medan Ponde ligger i vagnen argare än 300 getingar). Ja räcker lixom int till hur ja än töjer o tänjer o vänder på mig, o mest av allt, mina nerver räcker int till.


Har int nå bilder från dope ännu, ja hadd ingen egen kamera me, men så fort d ploppar in nå i min mailbox ska ja lägga opp några här. Dope gick förresten riktigt bra, d va ganska skön o rento stämning tyckte åtm jag själv. Å andra sidan, efter stressen dagarna före sku nog va som helst ha känts skönt o rentot...

Lilleman skötte sig väldigt bra, sov faktiskt större delen av ceremonin, tills vi klämde i me sång, då hjälpte han till lite   .


Nu tror ja äntligen fisen lugna sig så ja ska passa på o hoppa i duschen. Inte varje dag man gör sånt ju, men vi ska iväg o fira farsdag ren ida så ja tänkte d kunde va på sin plats 


Kramar så länge,


Loppan



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards