Loppan & Livet

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Loppan - 25 januari 2011 07:32

Gumårrån,


Ny dag igen, tisdag denna gång. Känns rikit bra. Live går vidare o d ha ja väl fatta hela tiden (förhoppningsvis). Dom mörkaste stunderna känns d ju bara int rikit så. Ska börja dan me en sång ja älskar:


Visst e den fiiin? Sen ett litet recept-tips. Såna ha ja nog int kommi me på länge, o d här från igår va en verkligt positiv överraskning. Ja utgick från D HÄR RECEPTE, men hadde i både blomkål o broccoli, o i såsen la ja till paprikapulver o gräslök, jo o så redde ja den lite me gluttfritt mjöl oxå! En massa riven ost on top o in i ugnen. Skitgott, om ja får säga d själv, o vem lär nu ska hindra mig  


Vi va o vaccinera Titolino igår. D gick helt suuuuperbra! Gnällde en del medan vi vänta men sen gick allt bra. Petvet kolla honom, både muskler, ballar, vikt, öron, ögon, tänder o bett, allt va priiima, o så lär han ska bli en stoooooor en  .


Han ha blivi så dukti (sori ja vet att ja skryter på honom hela tiden), både me folk o hundar går d bra nuförtiden. Oxå me tanke på roskisintresset tycker ja han brås på Gumman. Vem vet, kanske hon ligger däroppe på sitt moln o kommenderar honom att va snäll, int sku ja undra. D sku ju int va den första hundherren hon sätter på plats  ...


Helgen gick för fort igen, men den va skööööön. Hann både städa, sova o umgås, d kan väl int bli mycke bättre? På lördag kom Bruder med klan. Ungarna va helt sålda o tito uppförde sig exemplariskt. Ingen rädder för tito - tito rädder för ingen. Jättekiva va d!


O ida e sonen ut på bio o vigulej me faster. D blir packat hos Gustavssons ikväll då oxå moren från skogen befinner sig hos oss. Ja ba henne komma några dar igen. Konstigt d där, satt o filosofera över d igår kväll. När ja beslöt mig för att be henne, då kände ja mig faktiskt helt slut o färdig, både fysiskt o psykiskt, o då tänkte jag : vafför slita ut mig mer än nödvändigt i onödan, då ja vet att d finns folk som vill hjälpa? D sku ju va otroligt dumt. Ändå, sen när ja ha bett henne o hon kommer, känner ja mig lite lat o tarvlig, då ja ha medgett för mig själv o omvärlden att ja int orkar, int klarar allt ensam. Otroligt lustigt o dumt fenomen.

Nåja, nu e hon här o d känns varken dumt elär otroligt, bara bra.


Nu ska d dolmas, ni får ha en superdag alla därute!!!


loppkramar


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards