Loppan & Livet

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Loppan - 18 november 2013 11:57

Nej undrens tid har just precis anlänt. D här kunde ja aldri tro. Jag har beställt TANDLÄKARTID!!! elär int eg beställt, men åtm satt mig i kö. Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh, känner mig nästan euforisk. Så många månader som ja gått o tänkt att NU ska ja göra d. Vuxenpoängena bara bubblar fram  


E hemma me Pon ida. Han börja hosta igår, såndärn djup hemsk skrällhosta som han allti får så fort han blir lite förkyld. I övrigt e d inga fel på honom, lite trött kanske, men me den där hostan kan ja int föra honom ti dagis. Vill int ens. O som ja har kämpat me mig själv i den dunkla natten, för att övertala mig själv att bli hemma alltså. E rikit stolt över att ja lyckades. Pon sov i min säng från 4 ungefär. Han låg där så lugnt o tryggt o snusa breve mig, men hosta till så d gjord ont i hela mig imellanåt. Så ja paja honom en liten stund varje gång o han somna om. Ja tror ja slumra me ti sist, o när ja öppna ögona igen låg han där den lilla snusmumriken o paja mig på pannan!!!  


Va ut me doggen en dryg timme i morse iaf, d e ju lite pakko på. Klädde på honom ordentligt o så gick vi ti Kuppis o titta på fåglarna. Dom säger ju iofs att frisk luft e bra, o ja hade ju int rikit någo annat val än att ta me honom ut heller så...

I Kuppis va d kul. Där e massor me fåglar igen. Pon älskar dom (o d gör Tito me...) När vi gick där o strosa for tankarna tibax ti tiden då ja va mammaledig. D känns som såå länge sen, men ändå int alls. Lite konstigt faktiskt. D e me ganska blandade känslor man minns den tiden. Mest positiva nog, men visst va d jobbigt oxå. D blir ju så himla intensivt när du e mamma, mamma o mamma. O mamma, mamma o mamma.

Ja ångrar int en sekund att ja va hemma så länge som ja va, men ja tror att man för att va d behöver mer egentid. Man måste helt enkelt få ladda om imellan om man ska orka va den man vill för sina barn. Ja ha blivi mycke bättre på d där, att skaffa egentid, äntligen! D e ja så glad för! Jag märker varje gång hur gott d gör åt oss alla. Ja tror faktiskt vi ha hitta en ganska bra balans här hemma nu. D känns så.


Kram,


Loppan






Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards