Loppan & Livet

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Loppan - 5 oktober 2012 12:25

JOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! D finns rättvisa iaf! Ida ringde dom från Kela o sa att stöde för terapin e godkännt, nästan. Dom måste bara höra att den dr som gett utlåtandet fortsättningsvis är min dr, varför vet jag int, tycker d sku räcka me att man går i terapi o får utlåtanden av den man går hos... Nåja, ja brände raskt iväg ett mejl ti dr o han svara snabbare än bums att han givetvis är min dr oxå i fortsättningen om d nu e så dom vill ha d så . Antar att d bara e frågan om ett namn på ett papper igen o ingenting annat (so Kela-like).

För att fira d här ska jag nog blanda åt mig en riktigt festlig popleskumppa ikväll . D e ju faktiskt Freeeedag igen, o regne spöar ner. Ikväll ska vi ha Fredagsmys, vi ska spela paskaukko & geni, o så ska vi baka en kaka, nämligen den här:

 

Visst ser den söt & sliski ut? D gör den, o d får den göra, för precis så e vi oxå, söta & sliskiga .


Dax för nya höstbilder igen!! D ha hänt mycke på en vecka.

       

Just va d granna o fina färger, o alltför snabbt försvinner dom igen.

       

Ingen större skillnad på framsidan, om int ni lägger märke ti mina balkongblommor.........  


Pondus fick sin Onepiece i förrgår. Ida pröva vi den äntligen, ja ha int nännts tidigare (ser konstigt ut i skrift d där nännts...)

Den passar perfekt, när man viker upp muddarna e den int alls för stor. Bäst av allt e att han verkar trivas i den! Här den lilla mannekängen:

     


Visst e den häftig? D e Lotta  (Inspiration M)  som ha sytt den åt oss.


Nu måst ja sluta, ha tänkt fiffla lite me headern o annat härinne hur länge som helst nu, d blir bara aldri av....


Kram, ha en super-helg!!


Loppan







Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards