Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 3 juni 2014

MEN JÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!

Av Loppan - 3 juni 2014 20:04

Men oj....

och HEJJJJJ!!!


Ett litet litet tag sen sist. 3 månader rättare sagt. Utan blogg, jag.. Not good. Not good at all. I början ville jag, försökte få till d o stressa upp mig i min bloggabstinens. Men snart insåg jag att bloggpaus var enda lösningen, tyvärr. Ibland blir ja lessen över att jag inte hinner/orkar blogga, men jag bloggar ju nu    (tack bloggbussen), och jag vet att det kommer tider me mer bloggeri. Man får ta d som d e o just nu e mitt liv jobb, barn, hund o koma.


Men ja, nu e alltså Bloggbussen igång igen! BLOGGBUSSEN GOES BILSEMESTER! Vi har kollat ett par gånger under våren me Manolis men int hitta nå om nån tävling i år. Trodde ändå inte d sku bli aktuellt för oss eftersom jag trodde Pontus e för liten o Manolis för stor. Men liten blir kanske aldri för stor? åtm int för Bloggbussen   


Fick nys om d här igår kväll. Läste igenom reglerna, hyperventilera turvis, läste reglerna igen, hyperventilera lite till, försökte samla oss, hyperventilera ännu mer, läste ännu en gång igenom reglerna, kollade resmålen, hyperventilerade oss ti sömns o nu ska ja alltså sätta igång.


I år ska man inte jaga röster, ganska skönt egentligen. Istället kommer en jury att bestämma vem som får en finalplats. D man ska göra för att vara me i tävligen är: (lånat från Stenalines sida)


 1. Skriv ett inlägg om en härlig bilsemester från barndomen.

 

2. Beskriv även hur din drömsemester ser ut idag och vad du vill göra tillsammans med dina barn.

 


3. Fråga dina läsare vad de vill ha för semester, uppmuntra dem att kommentera då en av dessa kan vinna ett presentkort om du vinner en plats finaltävlingen av Bloggbussen goes bilsemester. Du väljer ut personen som ska få presentkortet.


Där va d, lätt som en plätt, eller? Själva skrivandet e inget problem (en annan femma sen om nån förstår mig..), o att hitta saker att skriva om från barndomsresorna blir heller ingen sak. Däremot kommer utmaningen för mig att va tid. Hur, när o var ska ja hitta tid att blogga? Tänkte d sku va svårt att komma igång me skrivandet efter en så här lång paus men nu när ja hör tangenterna knattra under fingrarna breder ren ett stort leende ut sig över mina läppar. Såååå roligt!

 

Så nu, kära läsare (förhoppningsvis hittar ni tibaka ti mig) tänkte jag först av allt utmana ER!   

Som ni säkert läste har nån av er chansen att vinna ett presentkort ifall vi skulle få en finalplats, så spetsa örona nu, o sprattla fingrarna varma. Jag vill nämligen att ni kommenterar på d här inlägge. För d 1a vill jag veta om ni tycker vi ska give it a shot igen i år o försöka vinna ännu en quality-time-resa. För d 2a vill jag höra om ER drömresa. Vart, hur, när, med vem?? Int så mycke krävt va? Sätt igång o knattra så smider ja vidare på mitt nästa inlägg!

 

Stor kram

 

Förresten, vem sku INT villa åka hit?????

 

 

Stor kram från en lite pirrig & barnsligt ivrig

 

LoPPa

 
 
Ingen bild

Landstanten

3 juni 2014 20:54

Uj uj så kul att du fått dej till att blogga! Och ni ska ju absolut delta i tävlingen. Den är ju riktigt avpassad för er, då övre åldersgränsen höjts efter Manolis!!

 
Ingen bild

Johannes

3 juni 2014 21:23

Klart du ska vara med! :-)

 
Emma

Emma

4 juni 2014 21:36

Åhh Lotta!! Du och Manolis måste med iår också! Två uberroliga personligheter i Tyskland blir toppen!
Min drömresa?! En bilsemester i vackra Tyskland med mina bästa vänner (mumintroll) och min äldsta dotter! Vi kommer ha så barnsligt skoj o skratta o leka!! LOTTA! Nu vinner NI

http://www.mondoblog.se /deluxe

 
Ingen bild

loppan själv

5 juni 2014 11:25

Men EMMAAAA, ni ska oxå me ju! vi måste försöka, o ni me! kommer du ihåg hur kul vi hade? rör på fläsket la lala lalala :-D Vill se er!!!!

 
Ingen bild

Mia

5 juni 2014 18:53

Önskar jättemycket lycka till i tävlingen! Hoppas det går vägen. Kommer att understöda om möjligt.

 
Ingen bild

Norska morskan

6 juni 2014 21:23

Vill önska dej framgång och ork i tävlingen och säga att det gör absolut inget om du inte har bara positiva saker att berätta, vi trogna vänner lyssnar tålmodigt och med medlidande till alla beskrivningar av era strapatser! Så kjempe på du! Kjempeklem!

 
Ingen bild

Mor i skogen

8 juni 2014 12:02

Du har ju haft bråttom med stora förberedelser för fin fest och ständigt sjuka barn, väntar i alla fall ivrigt att få höra rapporter om läget av dej så fort du hinner och orkar! Tack för senast förresten, en fin fest!

 
Ingen bild

Anonym

12 juni 2014 12:05

Men självklart att ni ska give it a shot again! Och du frågar. Vem skulle vara mer lämpad att dra ut i världen än just ni två mumintroll?

 
Ingen bild

Hundvän

12 juni 2014 12:17

Bättre i varje fall utan blogg än utan dogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards