Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Tuggar jämän

Av Loppan - 6 oktober 2013 20:26

o funderar. Lugnet efter stormen e här. Kalaset e över o alla har åkt hem. Till o me Pontus somna ti sist, trots sina höga varv. Ha vari mycke för honom den här helgen, men han tog de som en riktig karl. D e han ju. 


Ble ida, mitt här bland alla mina käraste, påmind om hur skört livet egentligen e. Ha blivi påmind om d lite för många gånger den sista tiden, men d kanske e bra. Den här helgen ha ja flera gånger stannat till o tänkt på hur bra vi har d  o hur glad ja e över alla er som finns till för mig o boyzen. E så oändligt tacksam för att ni ställer opp o bryr er om mina barn. Ni betyder SÅ MYCKE för oss! 


Nu ska ja slurka den sista skumppan o göra mig redo för bädden. Tidi väckning igen imo, fast d int alls känns som söndag. Vart for helgen? 


D ja väl vill säga ikväll e, ta er tid för dom ni bryr er om, visa o tala om att ni bryr er, hellre för ofta än för sällan. 


Kram,


Loppan

 
 
Ingen bild

Lantis i Urskogen

6 oktober 2013 22:24

Skål för det!

 
Ingen bild

Mor i skogen

6 oktober 2013 22:30

kloka och fina - och så tänkvärda - funderingar. Tack ska du ha, det var en fin fest idag, med många fina goa mänskor. Så roligt förresten att du bloggat igen! Kram

 
Ingen bild

En som var med och trivdes

7 oktober 2013 10:54

Blev så glatt överraskad över att du hunnit blogga. Det var en fin fest igår, trots några överraskningar. Tack till er allihopa och främst till dej vännen!

 
Ingen bild

systeryster

7 oktober 2013 18:57

Hej vännen!
Tack för igår!Roligt att träffa hela lilla familjen(förutom filifjonkis såklart) igen och alla andra som samlats för att fira er lilla trio.
Du har så rätt i det du skriver,visst ska man man minnas dem man bryr sig om.Hellre visa det för mycket än för lite.Trots det kan man ju inte alltid gå omkring och fundera,ibland gör man det ju ändå.
Vi ska ta vara på varandra och den tid vi har.Se det fina i de små vardagliga sakerna och njuta av det vi fått.Drömmar är bra att ha men de ska inte få oss att glömma nuet.
Kramar och tack för en fin fest!

 
Ingen bild

Pia

12 oktober 2013 17:50

Så roligt att du orkat greja till en kul fest för dina nära och kära! Förstod att det var lyckat. Kanske du orkar blogga lite snart?

 
Ingen bild

Mia

20 oktober 2013 09:43

Väntar på att få höra hur ni har det. Saknar dina bloggningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards