Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

Vem älskar inte Legoland?

Av Loppan - 14 juni 2013 19:45

Huvudmålet på årets Bloggbuss va som ni kanske redan vet Legoland. Där sov vi 2 nätter på Hotel Legoland. En hel dag fick vi spendera bland karuseller o olika berg- o dalbanor, legostäder, pingviner o framför allt glada människor o lyckliga ungar. Här finns över 50 olika attraktioner o aktiviteter! D visade sig fort att en dag inte räcker nånstans. Skulle mer än gärna ha blivit kvar 2 eller 3 dagar. D va såååå roligt att snurra på därinne, o ett stort plus för att man med inträdesbiljetten har tillträde till alla attraktioner o alltså inte behöver köpa biljetter skilt till allting. Några köer hamnade vi inte heller stå i, säkert tack vare att det var måndag o dessutom rätt tidigt på säsongen. Visa electron fungerade överallt ti min stora förtjusning. Ja hade nämligen inte växlat några danska kronor alls.


Ja ska börja me ge 10+ till hotellet. Det var helt enkelt superfint! Vårt rum va stort o fräscht, me utsikt rakt över parken. Som bonus flög d dessutom förbi flygplan nu som då, då Legoland ligger precis intill Billunds internationella flygfält. Läste nånstans att d här e jättespännande, o något av en bonusattraktion, för familjens minsta, men i vårt gäng va d nog jag som tjoa o hoppa mest varje gång ja hörde/fick syn på ett plan . Häftigt!

 

Buffén vi åt på kvällen va helt fenomenal. Där fanns verkligen allt! Allt va jättefint uppdukat o den stora rymliga restaurangen va mycke stilrent o vackert inredd. D kändes stiligt helt enkelt. Men inte heller här glömdes dom viktigaste, barnen, bort. På barnbordet fanns inte bara dom vanliga, pommes o korv, utan oxå roligt skurna grönsaker, pasta me köttsås o annat smått o gott.


En sak ja fäste uppmärksamhet vid på Hotel Legoland va dom många små detaljerna. Alla dörrskyltar, krokar, dörrstoppar o annat sånt va gjorda av Lego. D va drakar, hundar eller små gubbar, överallt. Jo, o på hissen, inne i hisschaktet (hoppas d skrivs så..)  satt en stor gubbe i Lego 

D syns på låångt håll att dom som gjort detta älskar ungar, eller åtm vet va ungar tycker om.


Under vår guidade tur runt i miniland frågade ja om ALLT där (oxå dom stora byggnaderna) e byggda för hand, av människor alltså, o d e dom. Så nu vet vi d. Miniland består av 20 miljoner legoklossar, o hela Legoland 59 miljoner!!! Helt otrooligt vikka mängder o vikket jobb! Fick oxå veta att alla klossar som använts e såna man kan köpa i butik, alltså inga specialklossar.


HÄR kan du hitta en interaktiv karta på hela Legoland-området. Ganska rolig o till stor hjälp om man vill planera sin vistelse lite på förhand. Här hittar du allt, attraktioner, matställen, butiker....

 


Som avslutning en härlig bild från LegoCanoe när ja äntligen fick Manolis medlurad  



Nu ska vi nog bygga me lite lego här tror ja   


puzz puzz


Loppan 






 
 
Bondmoran

Bondmoran

14 juni 2013 21:33

Oh my god vilken härlig bild när ni åker!!! HELSKÖN!!!! Emma är ju underbar.... haha.
Jag önskar så att jag och Babbelpellen kunde vara med även i år. Jag saknar er allihop <3

http://www.bondmoran.nu

 
Ingen bild

loppz

14 juni 2013 21:39

Hej Bondmoora!!! länge sen sist!! Vi sakna er såååå på resan ska du veta. Hoppas babblis resa gick bra.
kraaam

 
Emma

Emma

14 juni 2013 22:46

Tror nog inte någon har så stor mun som mig!! Haha.. Käften far åt alla håll och kanter, bröstena håller på att hoppa upp i ansiktet och fettet slänger längs kanotsidan, men kul hade vi!!!

Åhhh Bondmoran du skulle varit med!!! Vi pratade om att vi gärna velat ha er med!!
Kramar ❤

http://Mondoblog.se/deluxe

 
Jenny

Jenny

15 juni 2013 19:14

Hahhahaha jag dör vilken rolig bild från Canoe. Störtskön, ser ut som ni hade kul =)
Kram från oss!

http://nockinocki.blogg.se

 
Ingen bild

loppan

15 juni 2013 19:29

Joooo d hade vi, såååååååååååååååååååååååå roligt!!! Vill tibaka...
kramar ti er, o en skön sommar me mycke sol o skoj önskar vi er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards