Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

Ombord på Stena skiner solen alltid

Av Loppan - 14 juni 2013 12:15

Mitt överlägset bästa foto från fjolårets bloggbuss va taget på Stena line på vägen hem. D va ett foto på Manolis o mig o d ha bränt sig fast på nå vis, mer än dom andra, o samma me en del av kommentarerna ja fick ang just d fotot. Ja kan ju lägga opp d här, nån kanske minns d?

ÄLSKAR den här bilden!!! Som ni ser sken solen. D gjorde den i år oxå, fast mårån börja grå o kall. När vi kom ombord på Stena Nautica ändra allt, då ploppa solen fram, som på beställning  


I år e den här bilden bland dom bästa, fast den e int min. Ja ha låna den av Emma, o d va hennes supergoa tös Alexandra som tog bilden.  Helt suverän, åtm till mig förmedlar den en massa, bubblande skratt tex, hysteriskt flabb o barnsligt fnittrande. Ja blir så glad! På deras bloggar kan ni förresten läsa otroliga finheter om oss mumintroll. D värmer i hjärta när ja läser d  

 



Tack Stena Nautica, för solen ute & inne!  o ännu ett stort STORT tack ti Stena line, Twingly, Bergkvarabuss, Scandic, Legoland, Loppi, och sist men INTE minst, alla mammor o era ljuvliga ungar!!!!!!!


Soliga kramar,


Loppan







 
 
Ingen bild

Mor i regnskogen

14 juni 2013 13:08

En verkligt fin bild, där är du fångad precis som den spralliga glada loppa du är!

 
Ingen bild

systern i ett regnigt nordens Paris

14 juni 2013 14:02

Visst är det roligt att se på soliga sommarbilder där Livet och Ni ler,särskilt då regnet strilat ner hela dagen.
Dock ska vi minnas att regnet behövs nog för allt det gröna omkring oss så vi får väl stå ut.Tror det blir bättre imorgon.Så påstår de som tror sig veta iallafall;-).
Hoppas ni har så mycket soliga minnen inom er att ni inte låter regnet förstöra fiilisen;-).Åtminstone tror jag det om jag tolkat bilder och beskrivningar rätt.
Ha det bra och lek gråsuggor som vi ska göra;-)).

 
Ingen bild

Vännen i viken

14 juni 2013 16:39

Så fina ni är! Manolis har verkligen utvecklats, blivit nästan tonåring, om man jämför med årets bilder.

 
Ingen bild

Tanten från landet

14 juni 2013 16:40

Hur leker systern gråsugga? Vore intressant att veta?

 
Ingen bild

Guess who!

14 juni 2013 17:17

På Stena vill jag mena, lyser solen alltid på bena så dom hålls fina och lena, också om dom är klena... Hih hih!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards